Kuidas tõsta vahetust

Kui sõidate manuaalkäigukastiga autoga või mootorrattaga, on maanteel sõitmisel oluline käiguvahetus. Erinevalt automaatsõidukitest, mis vahetavad käike automaatselt, nõuavad manuaalsed sõidukid, et juht seda ise teeks. Kuigi käiguvahetuse tõstmine tundub alguses hirmutav, suudate piisavalt harjutades tehnikat omandada ja teelt enesekindlalt alla sõita.

Otsige üles siduripedaal. Siduripedaal peaks olema teie sõiduki vasakpoolne pedaal, piduri kõrval keskel. Käigu vahetamisel peate sidurit alla vajutama, seega on enne sõitma hakkamist oluline teada, kus see asub.

Uurige käigukangi ülaosas olevat mustrit. Käigukangi peal oleva mustriga tutvumine aitab teil käiguvahetusel aru saada, kuhu käigukang peab liikuma. Käigukangal peaks olema R, 1, 2, 3, 4 ja mõnikord 5 või 6 käiku. R tähendab tagurpidikäiku, ülejäänud arvud tähistavad käiku, milles teie auto on. Käigu tõstmisel liigute sõiduki kiiruse suurendamiseks ühelt käigult järgmisele käigule. Erinevatel autodel on erinev käiguvahetus. . Enne sõitma asumist on oluline mõista oma auto mustrit.

Käivitage sõiduk. Asetage võti auto süütelukku ja keerake randme käivitamiseks. Kui teil on nuppsüüte, vajutage selle asemel nuppu. Kui olete seda teinud, vajutage sidur alla ja käsipiduri sisse lülitatud hoidmine tagab, et auto ei hakka käiguvahetuse ajal veerema.

Lükake käigukang esimesele käigule. Lükake käigukang esimesele käigule ja vabastage käsipidur. Seda tehes peaks auto hakkama veerema. Kui käivitate auto kallakul, peate hoidma jalga piduril, et vältida selle tahapoole veeremist.

Tõstke sidur maha ja vajutage aeglaselt gaasipedaali. Tõstke sidur aeglaselt maha, vajutades samal ajal gaasipedaali alla. Seda tehes hakkate esimese käiguga hoogu juurde saama. See on alustamise kõige raskem osa, nii et ärge muretsege, kui mootor seiskub. Kui mootor seiskub, lülitage auto välja ja alustage otsast peale. esimene samm.

Alustage käiguvahetust, kui teie auto jõuab 2500–3000 pööret minutis. RPM tähistab pöördeid minutis ja viitab mootori pöörlemiskiirusele. Tahhomeeter või auto pöörete arvu lugev arvesti asub tavaliselt teie spidomeetri kõrval ja sellel on numbrid 0 kuni 9. Kui selle arvesti nõel on vahemikus 2500 kuni 3000, peaksite hakkama käiguvahetust ülespoole.

Gaasi tõstmisel vajutage sidurit alla. Kasutage oma jalga, et vajutada siduripedaali, tõstes samal ajal aeglaselt gaasi. See vabastab teie käigukangi ja võimaldab teil libistada selle järgmisele käigule. Selle aja jooksul läheb teie auto neutraalasendisse ja märkate mootori pöörlemist, kui teie jalg on liiga tugevalt gaasile vajutatud.

Järgmise käigu sisselülitamiseks kasutage oma kätt. Siduri põrandale vajutades lülitage sisse järgmine kõrgeim käik. Kui olete esimesel käigul, lülitate käigukangi teisele käigule. See peaks toimuma ühe sujuva liigutusega, nii et ärge kõhelge liiga kaua. Harjutage käiguvahetust, kui teie auto on välja lülitatud, et harjuksite käikude mustriga.

Tõstke sidur maha ja vajutage gaasi. Kui olete järgmisele käigule sisse lülitanud, võite hakata sidurit aeglaselt maha tõstma, andes samal ajal autole rohkem gaasi. Kui seda tehakse õigesti, peaks auto uuesti kiirendama ja pöörded langema. Teie auto ei seisku, kui vahetate esimesest käigust kõrgema käigu, sest see juba liigub.

Asetage jalgratas neutraalasendisse. Lükake mootorratas neutraalasendisse, pigistades sidurihooba või juhtraua vasakul küljel olevat hooba. Kui sidur on pigistatud, vajutage käigukangi või vasaku jala hooba alla. See paneb ratta esimese käigu sisse. Neutraalne käik on esimesest käigust poolklõpsu võrra ülespoole. Kui käigukang on täielikult all, tõstke käigukang jalaga kergelt üles, kuni kuulete klõpsatust. See seab jalgratta neutraalasendisse. Mõnel mootorrattal on märgutuli, mis annab teada, kui see on neutraalasendis.

Käivitage mootor. Vajutage jalgratta käivitamiseks süüte nuppu. Jalgratta mootori käivitamisel ei pea te sidurit alla vajutama ega midagi muud puudutama.

Pigistage sidur ja lükake käigukang alla esimesele käigule. Sidurikangi kokkusurumine võimaldab käike vahetada. Vajutage hooba, kui vajutate käigukangi alla esimesse käiku.

Vabastage aeglaselt sidur ja kõndige rattaga. Siduri vabastamisel hakkab jalgratas edasi veerema. Alustage jalgrattaga kõndimist, vabastades aeglaselt siduri, et tunda, kuidas jalgratas liigub. Kui seisma jääte, lülitage jalgratas välja ja alustage otsast peale.

Leidke rattas tasakaal. Kui olete liikuma hakanud, tõstke jalad jalgratta jalatugedele. Asetage vasak jalg nii, et varvas oleks käigukangi all, et saaksite kiirendamise ajal käike tõsta.

Pöörake paremat ranne gaasihooval tahapoole. Randme paremale juhtraual tahapoole pööramine annab ratta gaasipedaalile ja lükkab selle edasi. Kui olete siduri maha lasknud ilma, et jalgratas seiskuks, võite harjutada esimese käiguga kiirendamiseks rattagaasi andmist. Ärge andke rattale liiga palju gaasi, vastasel juhul lendab jalgratas edasi.

Pigistage sidurihooba, vähendades samal ajal gaasipedaali. Vajutage vasakut siduri hooba, vabastades samal ajal käe aeglaselt gaasihooval. See võimaldab rattal kõrgemaid käike vahetada.

Järgmise käigu sisselülitamiseks lükake käigukangi üles. Kui sidur on endiselt alla vajutatud, suruge vasaku varbaga käigukangi üles. See lülitab ratta kõrgeima käigu sisse.

Vabastage sidur gaasipedaali keerates. Vabastage sidur järk-järgult, keerates samal ajal randme gaasihooval tahapoole. Jällegi, te ei tohiks rattale liiga palju gaasi anda, vastasel juhul võite kaotada kontrolli selle üle. Kui tegite kõik õigesti, olete lülitanud kõrgeima käigu sisse.