Kuidas teha BMX-i trikke

Kui olete kunagi rulapargis käinud või X-mänge vaadanud, teate, kui keeruliseks võivad BMX-i trikid minna. Enne kui hakkate neilt kaldteedelt maha lendama, peate õppima mõned põhilised nipid, millele peaaegu kõik teised trikid on üles ehitatud. Kõige parem on alustada jänkuhüppega, kus tõstad ratta õhku, et hüpata üle takistuste ja tõusta maast lahti. See nipp on vajalik põhimõtteliselt kõigi lamedate trikkide jaoks, mida tulevikus õpite. Seejärel saate õppida juhendit, kus tasakaalustate ühel rattal, et muuta tasaseid trikke ja maandumisstiile. Peate teadma ka võltsimist, et kaldteest alla sõites ohutult ümber pöörata. Kui olete need põhilised nipid kätte saanud, õppige keerukamate manöövrite juhtimiseks selgeks mõni keerulisem trikk, näiteks barspin.

Sõitke püsti ja painutage veidi küünarnukke. Te ei saa jänku hüpata, kui teie tagumik toetub sadulale, seega kasutage jalgrattal püsti tõusmiseks pedaale. Siiski ei pea te sirgelt seisma; seni, kuni sadula ja seljaosa vahele jääb 6 tolli (15 cm) vahe, on kõik korras. Hoidke oma põlvi kergelt kõverdatud ja painutage küünarnukke veidi. Teie kiirus ei oma siin tähtsust, kuid seda on lihtsam harjutada, kui liigute aeglaselt, kuid ühtlaselt tasasel pinnal. Jänkuhüpp on sisuliselt ollie. BMX-i sõitmisest. See on koht, kus tõstate ratta õhku nii, et mõlemad rattad on maast lahti. Pidage meeles, et te ei hüppa jänku, kui lendate kaldteelt, mis on väljalend. Jänkuhüpe on paljude BMX-i trikkide aluseks. Kui suudate tõhusalt jänkuhüppe teha, saate tulevikus teha mitmesuguseid trikke.

Vajutage jalad tugevalt vastu pedaalide vända jalgu. Kui teie pedaalid on üksteisega paralleelsed, suruge jalatsite küljed vastu vända, mis hoiavad pedaalid paigal ja kinnitavad jalgratast. Kui teie pedaalid ei ole üksteisega paralleelsed, vajutage madalaima pedaali vänta pahkluuga sissepoole, et see ei pöörleks. Siin on kaks eesmärki. Esiteks peate hoidma jalad pedaalidel. Kui lendate õhku ja jalad on pedaalidelt lahti, on ohutult maandumine erakordselt keeruline. Teiseks kasutate oma alakeha, et tõmmata tagaratas maast lahti. Kui te ei kinnita pedaale jalgadega, tuginete tagaratta tõstmisel täielikult oma ülakehale, mis on raske. Selleks on erinevaid viise. Mõnele ratturile meeldib oma kingade esiosad vändade alla suruda ja pedaale paigal hoida. Kui leiate mõne muu võimaluse pedaalide kinnitamiseks ja jalgade kinnitamiseks, peaks see olema korras.

Enne õhku tõstmist lükake esirehv alla. Hoidke jalad vastu vända jalgu ja suruge juhtrauaga maasse, et esiratast veidi kokku suruda. Seejärel tõstke käed kohe üles, tõmmates samal ajal juhtrauda üles, et tõsta esiratas õhku 1–2 jala (0,30–0,61 m) kõrgusele. Seda tehes seiske vastu igale soovile tahapoole kallutada. Sa ei taha ülestõstmisel selili kukkuda!

Õhu saamiseks tõstke tagumine rehv jalgadega üles. Kui esirehv on saavutamas oma maksimumkõrgust, lükake esirehv ette. Täpselt samal ajal kasutage oma alakeha, et tõmmata ratta tagumine pool üles. Kui tõusete maapinnast 2–3 jala (0,61–0,91 m) kõrgusele, tasandage esirehv nii, et maanduksite rattad ideaalselt joondatud. See võib nõuda korralikku harjutamist. Püüdke mitte olla pettunud, kui tõusete maapinnast esialgu vaid 6–12 tolli (15–30 cm) kõrgusele. Parem on, kui töötate kõigepealt mehaanika alla saamiseks, enne kui hakkate hullult õhku tõmbama. Hoidke seda tehes oma tagumik istmelt eemal.

Esmalt maanduge esirehvile ja hoidke esirehvi ettepoole suunatud. Kui maandute korraga mõlemale rattale, põrkab teie ratas tugevalt vastu maad ja kontrolli on raske säilitada. Proovige esiratast esmalt alla lükata, et teil oleks maandumisel lihtsam jalgratast stabiliseerida. Maandumisel hoidke tagumik istmelt eemal, et vältida sabaluu sadulasse paiskumist. Hoidke oma rehvid rivis, et te ei kaotaks kontrolli ratta üle ja jätkaksite pedaalimist. Kui olete jänku hüppamises hästi hakkama saanud, töötage selle nimel, et tasasest asendist õhku juurde saada. Mida rohkem õhku saate jänkuhüppest, seda rohkem on teil aega BMX-i sõitmise paremaks muutmiseks õhus lahedate trikkide tegemiseks.

Hoidke pedaalid samal kõrgusel ja tõstke istmelt üles. Madala kiiruse saavutamiseks pedaalige 2-3 korda aeglaselt. Seejärel keerake pedaalid nii, et need asetseksid üksteisega paralleelselt maapinnast samal kõrgusel. Tõstke tagumik umbes 3–6 tolli (7,6–15,2 cm) istmelt üles. Kasutusjuhend on põhimõtteliselt aeglane ratas. See on oluline manööver, kui õpite BMX-i trikke, sest tihtipeale maandute lendu või jänku hüpates käsiraamatule, et mõnda muud trikki keerutada.

Nihutage oma kaal tagasi ja tõstke esiratas maast lahti. Sirutage käed veidi välja ja lükake tagumik tagasi. Toetuge aeglaselt tahapoole, kuni teie ratas tõuseb õrnalt maast üles. Tõmmake kindlasti aeglaselt tagasi, et te ei hüppaks kohe suure kiirusega üles. Kui teete seda, võite kaotada kontrolli oma ratta üle.

Hoidke esirehvi maapinnast umbes 0,30 meetri kõrgusel. Kui olete piisavalt kaugele tahapoole kallutanud, et esirehv maast lahti tõsta, hoidke oma asendit. Tõmmake oma kätega juhtraud üles nii, et rehv oleks maapinnast 1–1,5 jala (0,30–0,46 m) kõrgusel. Säilitage tasakaal, et rehv õhus hoida. Kasutusjuhend on põhimõtteliselt rattaratta aeglane versioon. Kui esirehv on maast lahti, saad selle triki rattarattaks muuta. Käsiraamatud definitsiooni järgi ei hõlma pedaalimist.

Tasakaalustage oma kaal nii, et sõidaksite tagarattal. Kui esiratas on üleval, kallutage end ette või taha, et jätkata oma raskuse nihutamist nii, et oleksite tagarattal tasakaalus. Kui hakkate ettepoole kukkuma, nihutage oma kaalu veidi tagasi. Kui hakkate tagasi kukkuma, liikuge natuke edasi. Hoidke seda nii kaua kui võimalik või kuni olete valmis sõitmist jätkama. Kui olete sellega hästi hakkama saanud, harjutage pööramist, kui olete tagarattal, ja hoidke juhendit nii kaua kui võimalik. Võite isegi proovida juhendit käes hoida, kui te ei liigu!

Harjutage võltsingut madalal kiirusel kaldpinnal või kaldteel. Võlts on BMX-i oluline manööver; kuna te ei saa kaldteelt õiges suunas välja tulla, kui te ei soorita rambil 180, siis on võltsing parim viis ümber pöörata. See trikk võib olla ohtlik, kui sõidate liiga kiiresti, nii et harjutage rulapargis aeglaselt väikesel kaldteel või nõlval. Võltsingut ei saa teha tasasel pinnal, kui te ei taba esirehviga mõnda eset, hüppab üles ja lase oma hoogu end tagasi lükata. See on trikk, mida tuntakse endona, kuid see on täiustatud manööver. Kui te pole aastaid BMX-rattaga sõitnud, ei ole ohutu üheltki kaldteelt maha lennata. Kui aga õpid võltsima, saad kasutada kaldteed oma ratsutamist, ilma et peaks kartma õhku paiskumise pärast.

Sõitke poolel teel kaldteest üles ja pedaalige tagurpidi, kui lõpetate ülesmineku. Pedaalige aeglaselt kaldtee või kallaku poole. Laske oma jalgrattal aeglaselt kallakust üles sõita. Kui teie jalgratas hakkab tagasi alla libisema, pedaalige 1-2 korda tagasi. See annab teile piisavalt hoogu tagasi, et vältida kukkumist. Samuti hoiab see teie jalgu vastassuunas liikuvate pedaalide vastu võitlemast. Kui BMX-ratas liigub tahapoole, liiguvad pedaalid tahapoole. Kui te ei pedaali tagasi, kui teie jalgratas on jõudnud kaldtee kõrgeimasse punkti, kukute alla.

Pöörake juhtraud sellest suunast, mida soovite pöörata. Juhtraua liigutamise suund on vastupidine sellele suunale, mille suunas teie jalgratas tagurpidi liigub. Teisisõnu, kui soovite pöörata vasakule, liigutage juhtrauda paremale. Kui soovite pöörata paremale, liigutage juhtrauda vasakule. Tehke seda väga aeglaselt. Kui keerate juhtrauda liiga järsult või liiga kaugele, kukute lõpuks kõvasti.

Hoidke rehvi pöörlemise ajal 10–20-kraadise nurga all. Jätkake käepidemete aeglaselt keeramist, kuni esirehv on teie jalgratta raami suhtes 10–20-kraadise nurga all. Seejärel hoidke juhtrauda selles asendis ja laske oma jalgrattal edasi pöörata. Siin peate oma sõiduoskusi pisut usaldama. Võib olla raske lasta end ilma vaatamata tagasi reisida.

Loobuge, kui olete pöörlemise lõpetanud, ja hakake edasi pedaalima. Oodake, kuni olete selja taha pööranud umbes 180 kraadi. Seejärel sirutage juhtraud välja ja hakake edasi pedaalima, kui olete näoga soovitud suunas. Olete edukalt võltsitud! Kui ratas on 180-kraadise pöörde lõpuks liiga palju aeglustunud, peate võib-olla tegema väikese jänkuhüppe, et enne edasipedaalimist esirehv ümber orienteerida.

Harjutage baarikeeramist nii, et tagumine ratas on toetatud vastu seina. Barspin on raske manööver, mis tugineb õrnale käe-silma koordinatsioonile. Samuti on üsna ohtlik seda proovida ilma käeliigutusi esmalt maha tegemata. Harjutamiseks istuge ratta selga nii, et tagumine rehv on toetatud vastu seina. Seisake iga pedaali kõrval maapinnal ja tõstke esirehv maapinnast 0,30 meetri kõrgusele, et see saaks vabalt õhus keerleda. Seda saate teha sõites, kui olete käeliigutused selgeks saanud, kuid see trikk hõlmab esirehvi keerutamist õhus olles 360 kraadi. Kui te esmalt juhtraua keerutamist ei harjuta, võite üsna vastikult kokku kukkuda.

Visake juhtraud mittedomineeriva käega keha poole. Hoidke juhtrauda lõdvalt mõlemal küljel. Baarispinni käivitamiseks kasutage oma mittedomineerivat kätt, et visata juhtraua see pool keha poole. Kasutage tugevat survet ja ärge laske oma domineerival käel teisele küljele kinni jääda, et juhtrauas vabalt pöörleks.

Hoidke oma domineeriv käsi juhtraua pöörlemisel teelt eemale. Laske oma mittedomineeriva käega visatud juhtraud kõhu ees keerlema. Kui see möödub teie nabast, hoidke oma domineerivat kätt teelt eemal ja laske juhtraual pöörata. Kui visatud juhtraud möödub teie domineerivast käest, liigutage domineerivat kätt kõhu poole, et valmistuda juhtrauast kinni püüdma. Kui vaatate, kuidas professionaalne rattur lenksu maha tõmbab, tundub, et ta keerutab juhtrauda ja haarab mõlemad käepidemed kinni. samal ajal. See ei ole tegelikult see, mis toimub; head ratturid püüavad juhtrauda oma domineeriva käega pärast seda, kui see on umbes 135 kraadi pööranud.

Võtke oma domineeriva käega juhtraud kinni just siis, kui see möödub teie kõhust. Kui teie domineeriva käe juhtraua käepide möödub kohast, kus teie mittedomineeriv käsi tavaliselt puhkab, avage domineeriv peopesa enda ees. Kui see teie kätt tabab, suunake juhtraud aeglaselt algasendisse. Kui rehv on ettepoole suunatud, haarake sellest kindlalt kinni ja asetage oma mittedomineeriv käsi juhtraua vastasküljele. Juhtraua kinni püüdmine sarnaneb sellega, kuidas prooviksite muna kinni püüda, kui keegi seda teile lobiseb. Te järgite trajektoori püüdmisel, et seda pisut aeglustada ja kontrolli saada. Harjutage seda 20–30 korda tegema, et liikumisega tõeliselt harjuda. Kogu see liikumine peab olema ratsutamise ajal tehtud vähem kui 1-2 sekundiga, nii et peate selle tõesti lihasmällu teisendama.

Pange see kõik kokku jänkuhüppe või lendamise ajal. Kui olete juhtrauaga liigutamise selgeks saanud, proovige ratsutamise ajal jänkuhüppamistele või lendlemistele lisada kangispin. Alustage baaride keerutamist alati niipea, kui olete õhku tõusnud, et anda endale piisavalt aega selle tõmbamiseks. Barspin on enamiku BMX-ratturite jaoks tõesti leib ja võid, sest see on üks väheseid asju, mida saate rattaga õhus olles teha. Väljalend on siis, kui lendate väikeselt kaldteelt või platvormilt alla. Saate lisada barspini igale liikumisele, mis hõlmab õhu saamist.