Kuidas puhastada jalgrattakassetti

Teie ratta kassett on tagaratta hammasrataste jada, mis võimaldab teie jalgrattal käike vahetada. Kui soovite oma sõitu sujuvalt hoida ja rikkeid vältida, on parem kassetti puhastada iga 2-5 aasta tagant. Kassetile juurdepääsuks peate eemaldama jalgratta tagumise ratta, kuid ärge muretsege, protsess on kiire ja lihtne. Võtke kindlasti paar torupuhastusvahendit, et saaksite kõige kitsamatest kohtadest kergesti puhastada!

Lülitage madalaim käik ja vabastage tagumine pidur. Seadke oma jalgratas rattaalusele või kasutage selle maapinnal stabiliseerimiseks tugituge. Kasutage parema käepideme käigukangi, et lülitada madalaimale saadaolevale käigule, mis vabastab ketti. Avage tagumine pidur, tõmmates alla metallist kronsteini, mis hoiab piduritrossi paigal.Mõnel jalgrattal saate tagapiduri välja lülitada, keerates piduri küljel olevat hooba. Samuti saate piduriklotsi enda lahti keerata, keerates lahti. mutter padja peal ka kuuskantvõtmega.

Tagumise ratta eemaldamiseks keerake vabastusvardat vastupäeva. Vabastusvarras on metallist hoob, mis asub rummu keskel. Haarake vabastusvardast ja keerake seda 5-10 korda vastupäeva, kuni te ei tunne pööramisel mingit vastupanu. Seejärel hoidke ühe käega ratta raami ja teise käega ratast. Tõstke raam üles, libistades samal ajal tagaratast selle eemaldamiseks välja. Jalgratast üles tõstes peate võib-olla kasseti tühjendamiseks ketti ja tagumist klambrit küljele libistama.

Haara kalts ja istu maha, ratas jalge vahel. Selleks võite kasutada mis tahes tüüpi lappi või kaltsu. Seadke tool välja ja istuge laiali sirutatud jalad. Kui kassett on väljapoole ja endast eemale, libistage ratas jalge vahele. Keerake oma põlved ja sääred ümber kummirehvi, et ratast paigal hoida. Kassett on teie ratta eriti tugev osa. Iga kord, kui sõidate, tekib ketist palju hõõrdumist ja liikumist, nii et te ei pea kasutama mikrokiudlappi või muud taolist. Kassetti on raske eemaldada ja uuesti kokku panna. Seda on palju lihtsam puhastada ilma seda ratta küljest eemaldamata.

Kui olete sees, pange ratta alla suur rätik. Haara rätik, mida sa ei viitsi määrida. Ajage see enda ette laiali ja seadke ratas selle peale. Kassetis võib olla palju vastikut mustust ja rätik hoiab ära õli, mustuse, tolmu ja kogunemise kogu põrandale.

Tõmmake riide külg pingule ja lükake see esimese hammasratta alla. Võtke kahe käega kinni pikast riidest ja tõmmake seda nii, et 15–20 cm (6–8 tolli) pikkust kangast oleks pingul tõmmatud. Alustades kasseti esiküljel olevast väikseimast hammasrattast, libistage riide pikkus kasseti alla ja asetage see koostu esimese ja teise hammasratta vahele. Kui riie ei libise üksikute hammasrataste vahele, hankige õhem. riie. Lapi paigale libistamine ei tohiks siiski olla liiga raske. Hammasrataste vahelt lapiga puhastamine eemaldab kasseti üksikute komponentide vahele jääva prahi. Mida puhtamad need osad on, seda vähem on ratta pedaalimisel vastupanu.

Tõmmake lappi üles ja paremale, kuni vasak käsi on hammasratta kõrval. Kasutage paremat kätt, et lohistada riie üles ja hammasrattast eemale 35–45-kraadise nurga all. Laske vasak käsi juhtida lappi läbi hammasratta umbes 7,6–15,2 cm (3–6 tolli). Lõpetage lapi liigutamine, kui teie vasak käsi on kasseti servast 1–2 tolli (2,5–5,1 cm) kaugusel. Kassett pöörleb selle tegemise ajal. Kassett pöörleb päripäeva jalgratta esiosa suunas, kui selles suunas survet avaldada. Nii tekitab teie kett ratta pedaalimisel pöördemomenti.

Lükake riie tagasi algsesse kohta kasseti alla. Pärast lapi üles tõmbamist ja hammasratta pööramist lohistage riie vasakule. Tõmmake kangas tagasi algasendisse nii, et lapp jääks hammasratta alla. See on liigutus, mis tegelikult pühib tolmu ja jäägid hammasratastelt maha, nii et hoidke lapp võimalikult pingul, et eemaldada nende vahele jääv praht. Kiirelt tehes on see põhimõtteliselt sama liigutus, mida kasutate hammaste hambaniiti puhastamiseks. .

Jätkake lapi edasi-tagasi liigutamist veel 5-10 korda. Jätkake lapi edasi-tagasi libistamist kahe hammasratta vahel. Lohistage kangast paremale ja tõmmake see vasakule tagasi. Iga kord, kui liigutate lappi paremale, hakkab kassett pöörlema. See võimaldab teil puhastada hammasrataste iga osa. Tehke seda 5–10 korda, et pöörata kassetti kokku 3–4 korda ja puhastada iga hammasrataste osa. Saate seda teha nii kiiresti või aeglaselt, kui teile meeldib. Kui sul on liigutus päris hea haare ja saad kindlasse rütmi, liiguta lappi julgelt kiiresti. Kui aga aega leiad, saad hammasrattad ikka puhtaks.

Kogu prahi eemaldamiseks korrake seda protsessi igal hammasrattal. Kui olete kasseti kahe esimese hammasratta vahelt puhastanud, tõmmake riie välja ja libistage see koostu teise ja kolmanda hammasratta vahele. Puhastage neid hammasrattaid täpselt samamoodi, nagu puhastasite esimest hammasrataste komplekti. Tehke seda iga hammasrataste komplekti puhul, et puhastada kasseti üksikute komponentide vahelt jääk. Viimasel ja suurimal hammasrattal tõmmake lapp ratta küljest ära, libistades seda edasi-tagasi. Viimase hammasratta taga ei ole pinda, mille vastu saaksite riide libistada, seega peate kasseti pööramiseks toetuma väljapoole suunatud jõule.

Kassetti sügavale sisenemiseks vahetage oma lapp torupuhastusvahendi vastu. Pange lapp kõrvale ja haarake torupuhastusvahendite pakk. Tavalised torupuhastusvahendid, mida kasutate kunsti ja käsitöö jaoks, sobivad selleks suurepäraselt. Kuigi lapp pühib ära üksikute hammasrataste lamedamad osad, ei puhasta see kuigi hästi raskesti ligipääsetavaid kohti, kus telg iga üksiku detailiga kokku puutub. Torupuhastusvahend sobib nende piirkondade jaoks siiski suurepäraselt. Kui teil pole torupuhastusvahendeid, võite selle asemel kasutada kingapaelu.

Küüri hammasrataste vahelt samamoodi, nagu kasutasid lappi. Hoidke torupuhastit mõlemast otsast ja libistage see altpoolt esimese ja teise hammasratta vahele. Lohistage torupuhastit edasi-tagasi nagu hambaniiti. Tehke seda 5-10 korda, enne kui liigute teise hammasrataste komplekti. Jätkake hammaste vahelt puhastamist, tõmmates samal ajal torupuhastit veidi üles, et puhastada telje ümbrus. Torupuhastaja läheb palju sügavamale kui lapp, nii et ärge imestage, kui kassetist kukub välja palju rohkem prügi. . Ärge muretsege, see ei ole märk sellest, et tegite esimese osa valesti! Vahetage oma torupuhasti uue vastu välja, kui see muutub väga räpaseks.

Lükake oma torupuhasti esimese hammasratta välisküljel oleva soone vahele. Iga ringikujulise hammasratta välisserv on täidetud väikeste soontega. Võtke värske torupuhastusvahend ja hoidke seda mõlemast otsast. Alustades oma esimesest hammasrattast, kas painutage torupuhastit veidi väljapoole, et see jääks soone kohale, või libistage värske torupuhasti soone peale ja tõmmake see küljele, et see paigal hoida. Need sooned kinnituvad. keti külge ja tekitavad pedaalimisel veojõu.

Soone puhastamiseks lohistage torupuhastit edasi-tagasi. Lihtsalt liigutage torupuhastit korraga 1–2 tolli (2,5–5,1 cm) edasi-tagasi, et soont õrnalt puhastada. Hea, kui nende soonte peal on veidi õli, nii et nende puhastamiseks pole vaja eriti kõvasti nühkida. Lohistage torupuhastit 4–5 korda üle soone, et eemaldada õrnalt kogunemine.

Korrake seda protsessi kõigi teiste hammasrataste soontega. Kasutage sama protsessi kõigi esihammaste soonte puhastamiseks. Seejärel korrake protsessi oma teisel hammasrattal. Jätkake seda seni, kuni olete kõik kasseti sooned välja puhastanud. Olenevalt soonte arvust võib see puhastusprotsessi osa võtta aega 20–30 minutit. Seda pole eriti raske teha, kuid igal hammasrattal võib olla 5–15 soont. Puhtamid sooned hoiavad ketti tõhusamalt kinni kui määrdunud sooned. See vähendab ahela libisemise tõenäosust tulevikus.

Puhastage kett, et kassett tulevikus ei määrduks. Pihustage oma kett rasvaeemaldusvahendiga ja pühkige see põhjalikult mikrokiudlapiga. Kasutage jalgrattaketi üksikute lülide pingutamiseks kuuskantvõtit. Seejärel määrige oma jalgratas uuesti rattaketiõliga. Valage paar tilka oma õli riidesse ja hõõruge riie oma ketti.

Kinnitage tagumine ratas ratta külge ja lükake kett tagasi. Lükake tagumine ratas tagasi raami sisse ja toetage istmevarraste ots teljele. Keerake kett tagasi oma jalgratta madalaima käigu peale ja kinnitage pidurikomplekt. Pingutage vabastusvardat, keerates seda päripäeva, kuni te ei saa seda enam keerata.