Kuidas mootorrattaga sõita (algajad)

Mootorrattaga sõitma õppimine võib olla lõbus. Parim viis õigesti sõitmise õppimiseks on ohutu ja kontrollitud viisil. Harjutage alati esmalt ohutust ja veenduge, et teil on sõiduviisi jaoks sobiv turvavarustus. Algajad saavad registreeruda mootorratta ohutuskursustele, mis annavad teile vahendid korralikuks sõitjaks.

Hangi kiiver. Teie mootorrattakiiver on mootorrattasõidu kõige olulisem varustus. See kaitseb teie pead vigastuste eest, kui teie mootorratas alla kukub. Oma töö tegemiseks peab kiiver hästi istuma, säilitades samal ajal teie vaatevälja. Teie jaoks parim kiiver on individuaalne asi. Soovitud kaitse saamiseks hankige mootorratturitele mõeldud kiiver, mis vastab kehtestatud ohutusstandarditele. Pea kaitsmise töö tegemiseks ei pea see olema kõige kallim kiiver. Mootorrattakiiver, mis vastab DOT (USA Transpordiministeerium) või ECE (Euroopa Majanduskomisjoni) standardile, on loodud teie pea kaitsmiseks õnnetuse korral. Neid kahte standardit testitakse rangelt avalikel teedel sõitmiseks vajalike ohutusstandardite järgi. Täiendavad turvafunktsioonid lisavad teie kaitset ja mugavust. Mõned sõitjad eelistavad Snelli kaubamärgiga kiivreid, kuna need vastavad kõrgematele ohutusnõuetele (nagu on seadnud mittetulunduslik Snell Memorial Foundation), sealhulgas esinevad suurematel kiirustel ja karmimatel pindadel. Õige suuruse leidmiseks hankige professionaalne kinnitus aadressilt mootorrattavarustusele spetsialiseerunud kauplus. Teise võimalusena võite end mõõta, kasutades pehmet mõõdulint, et mõõta oma pea ümber kulmude kohal umbes 0,5 tolli (13 mm) kõrgusel. Võrrelge oma pea mõõtu selle kaubamärgi mõõtetabeliga, mida soovite osta. Pange tähele, et iga kaubamärgi suurus on erinev, seega vaadake iga kaalutava kaubamärgi suuruse tabelit. Õige sobivuse leidmiseks proovige kiivrit selga. Õige sobivuse korral asetatakse silmaava otse teie kulmude kohale ning sõrm on väga tihedalt teie pea ja kiivri vahel. Pea korralikult kaitsmiseks peab teie kiiver olema hästi istuv. Erinevad kiivrid sobivad erinevate peakujudega. Kui teie kiiver on õige suurusega, kuid istudes ebamugav, kaaluge teistsugust. Kõige põhjalikuma kaitse saamiseks vaadake kogu näo või moodulkiivreid.

Hangi jope. Mootorratturi jope kaitseb teie torsot, sealhulgas teie siseorganeid, õnnetuse korral. Mootorratta jakid on valmistatud nahast või valmistatud materjalidest, näiteks kevlarist. Otsige jopet, millel on lööke neelavad soomusvestid. Kui jakil on CE (Certified European) märgis, on see vastanud Euroopas müüdavatele sertifitseerimisstandarditele. Mootorratturi jope sobib kõige paremini läbi torso ja teie kätes liigub see vabalt. Arvestage keskkonnatingimustega, milles te seda jopet ratsutamiseks kasutate, et kaal ja omadused vastaksid teie vajadustele. Näiteks soojema ilmaga jopedel on rohkem tõmblukke ja tuulutusavasid, mis võimaldavad reguleerida õhuvoolu ümber keha. Kui valite nahktagi, veenduge, et see oleks mootorrattaspetsiifiline. Tavalised nahkjakid ei ole loodud teid kaitsma. Lisaks kaitsele pakuvad jakid kaitset ka keskkonnatingimuste, nagu päike, tuul, sademed ja külm, eest. Mugav püsimine hoiab sind erksana ja muudab sõidu nauditavamaks.

Hankige mootorratta saapad, kindad ja muud varustus. Mõlemad seadmed tagavad sõidu ajal suurema ohutuse ja mugavuse. Saapad kaitsevad jalgu ja pahkluusid. Kindad kaitsevad teie käsi. Püksid kaitsevad puusi ja jalgu. Teie jalad võivad ratsutamise ajal palju kuritarvitada, seega kaitske neid. Korralikud motosaapad katavad su pahkluud ja neil on libisemiskindlad tallad koos integreeritud metallist ninaosaga. Kasutage varbast ja kannast haaramise ja keeramise testi, et näha, kuidas teie saapavalik võib avarii korral toimida. Mida kergemini see väänab, seda rohkem kaitset saabas teile õnnetuse korral pakub. Kinnaste eesmärk on vähendada vigastusi putukate ja lendava prahi eest ning hoida sõrmi soojas. Hankige need, mis võimaldavad maksimaalset osavust. Otsige selliseid, millel on randme ümber kinnitusrihm. See rihm on loodud selleks, et hoida kindaid teie kätes avarii korral. Kevlar-kindad hoiavad teie sõrmed liikuvatena, olles samas tugevad ja imavad. Püksid jäetakse sageli tähelepanuta. Teksad on mõeldud rohkem stiili kui funktsiooni järgi; seega purunevad nad sageli õnnetustes. Parem valik on teie jopega samadest materjalidest valmistatud püksid. Need on mõeldud õnnetuse hävitavate jõudude vastuvõtmiseks.

Läbige mootorratta ohutuskursus. Kursus annab teile parimad juhised õige sõidutehnika ja ohutuse õppimiseks. See on väga soovitatav alguspunktiks kõigile uutele sõitjatele. Mõnes osariigis on see ainult teie litsentsi nõue, nii et see, kas see on teie jaoks nõutav, sõltub teie elukohast. Uued vähese või puuduva kogemusega ratturid võivad läbida ratturi põhikursuse. Kontrollige oma kohaliku omavalitsuse mootorsõidukite ja transpordi osakonda, et näha, kas teie piirkonnas on kursused saadaval. Teie kohaliku omavalitsuse pakutavad ratturite põhikursused ei pruugi teie piirkonnas alati saadaval olla. Siiski on tavaliselt saadaval valitsusvälised kursused. Kui teil seda pole, võib koolituskursus anda teile mootorratta. Kursusel õpetatakse teile ka töötamise ja ohutuse põhitõdesid. Paljud kursused koosnevad nii klassiruumist kui ka ratsutamisosast, lõppedes sellega, et sooritate litsentsi saamiseks testi.

Õppige juhtnuppe. Enne sõitmist tutvuge põhiliste juhtimisseadmetega. Kui te tegelikult sõidate, peate kiiresti mõtlema, kui te ei ole toimingutega tuttav, võib see olla ohtlik. Käsisiduri hoob asub tavaliselt vasakul juhtraual ja seda kasutatakse tagaratta jõu väljalülitamiseks, kui käikude vahetamine. Käigulüliti asub tavaliselt teie vasaku jala juures ja seda kasutatakse sidurihooba tõmbamise ajal ühe käigu üles- või allalülitamiseks.Gaasihoob asub paremal juhtraual ja seda kasutatakse kiirendamiseks. Käsipidur, mis rakendab pidureid esirattale, on parempoolsel juhtraua hoob. Jalgratta paremal küljel asuv hoob, mis asub teie jala lähedal, töötab tagapidurit. Üldjuhul juhib käike teie mootorratta vasak pool, parem pool juhib aga kiirendamist ja pidurdamist.

Astu ratta selga. Õigesti ratta selga istumiseks pöörake mootorratta poole näoga vasakult poolt. Haarake vasakust juhtrauast ja lükake parem jalg üle istme. Asetage jalad kindlalt maapinnale. Parim viis jalgratta tööpõhimõtte tundmaõppimiseks on istuda sellel ja vaadata enne käivitamist juhtnuppude funktsioone. Saate tunda, kuidas mootorrattale istute. Haarake juhtrauast, sidurihoovast ja pidurihoovast. Veenduge, et pääsete nendele juhtnuppudele mugavalt ligi. Juhtrauast kinni hoides peaksid käed küünarnukist kergelt kõverdatud olema. Lülitid peaksid olema teie sõrmede käeulatuses. Veenduge, et saaksite oma jalad hõlpsalt maapinnale istutada. Tunnetage enda all oleva jalgratta kaalu. Lisaks peaksite saama tagumist käigukangi juhtida ilma jalga pulgalt tõstmata või maha libistamata.

Harjutage siduri tunnetamist. Sidurit kasutatakse käikude vahetamiseks. Kui tõmbate siduri sisse, vabastate mootori käigukasti küljest. See toiming seab teie jalgratta neutraalasendisse, võimaldades teil käike vahetada. Mõelge sidurile kui dimmeri lülitile. Erinevalt “On-Off” lülitist soovite sidurit järk-järgult ja sujuvalt tõmmata ja vabastada, et vältida jalgratta seiskumist. Käivitamisel tõmmake sidurihoob sisse ja lülitage jalgratas 1. käigule, vajutades käigukangi alla. vasaku jalaga. Peate võib-olla mitu korda alla vajutama. Saate aru, et olete 1. kohal, kui te ei tunne enam vastupanu ega märku, et käigud liiguvad. Enamik mootorrattaid töötab asendis “1 alla, 5 üles”. € käiguvahetusmuster. Muster on tavaliselt 1. käik, neutraalne, 2. käik, 3. käik jne. Käikude vahetamisel süttib näidikul vastav number. Sõidu ajal vahetage käike, tõmmates esmalt vasaku käega sidurit, et vabastada tagaratas. Sidurit tõmmates vähendage gaasi. Gaasipedaali vähendamine hoiab ära teie jalgratta tõmblemise, kui tagaratta uuesti sisse lülitate. Jätkake vasaku jalaga käike vahetades. Lülitage gaasihooba parema käega, et käigukast oleks sujuv. Lõpuks vabastage sidur, ühendades tagumise rehvi.

Käivitage mootor. Tõmmake siduri hoob sisse ja leidke oma tapmislüliti. Tavaliselt on see punane lüliti, mis asub paremal juhtraual. Pöörake see alla asendisse “sees. Enamik tänapäevaseid jalgratasid ei nõua mootori käivitamist, kuid kui teil on vanem jalgratas, peate võib-olla seda tegema. Käivitushoob, kui see on olemas, leiate ratta paremal küljel oleva jalapuldi taga. Pöörake võti süüteasendisse ja kontrollige, kas tuled ja näidikud põlevad ja töötavad. Asetage ratas neutraalasendisse. Lihtsaim viis seda teha on lülitada käik alla 1. käigule ja seejärel üks kord kõrgemale. Otsige oma mõõdikul süttimiseks sümbolit “N”. Vajutage parema pöidlaga nuppu “Start”. See asub tavaliselt tapmislüliti all. Käivitusnuppe tähistatakse sageli ümmarguse noolega, mille keskel on välknool. Kui mootor on ümber pööratud, laske jalgrattal umbes 45 sekundit soojeneda, et mootor töötaks korralikult. Kui jalad on maas, tõmmake Sidurihoob tagasi. Seejärel kerige end kandadele ja korrake seda, kuni tunnete sidurit hästi.

Proovige rattaga “jõukõnni”. Alustage nii, et jalad on teie ees ja maas. Laske sidur aeglaselt välja, kuni jalgratas hakkab end ettepoole tõmbama. Kasutades ainult sidurit, kõndige rattaga edasi, hoides seda jalgadega kindlalt. Korrake seda seni, kuni suudate jalgratast maast lahti tõmmates hoida püsti. Tahad oma jalgrattal head tasakaalutunnet saada.

Alustage oma mootorrattaga sõitmist. Kui mootor on käivitunud ja soojenenud, võite sõitma hakata. Selleks lülitate sisse 1. käigu ja lasete sidurihooval välja, tõmmates samal ajal gaasihooba tagasi. Veenduge, et tugijalg ei oleks väljas. Laske sidurihoob aeglaselt välja, kuni ratas hakkab edasi veerema. tõmmake gaasihooba kergelt tagasi, et vältida ratta seiskumist siduri vabastamise ajal.Kui olete liikunud, kiirendage veidi ja tõmmake jalad üles tihvtide külge.Proovige sirgjoont sõita. Kui lasete siduri välja ja keerate gaasi aeglaselt tagasi, et veidi kiirust suurendada, jätkake sirgjoonel sõitmist. Kui olete peatumiseks valmis, tõmmake sidurihoob sisse ja rakendage aeglaselt üheaegselt esi- ja tagapidurit. Kasutage ratta peatumiseks vasakut jalga. Kui olete peatatud, asetage parem jalg maapinnale.

Harjutage käiguvahetust. Kui saate sirgjooneliselt sõitma hakata, tunnetage käiguvahetust. Tunnetage “hõõrdumistsooni”. Hõõrdumistsoon on siduri haardumisel tekkiv takistusala. See ala võimaldab jõudu üle kanda mootorilt tagarattale. Mootorratta käigukastid on järjestikused, mis tähendab, et peate vahetama ühte käiku järjestikuses järjekorras, olenemata sellest, kas vahetate käike üles või alla. Vaja on veidi harjutamist, et tunda ja kuulda, millal on aeg nihutada. Mootor hakkab kõrgematel pööretel pöörlema, kui on aeg käiguvahetust vahetada. Kui jalgratas on sisse lülitatud, lülitage käik täielikult alla 1. käigule. Saate aru, et olete esimesel käigul, kui käigupedaal enam alla ei vajuta. 1. asendis peaksite kuulma pisut klõpsatust. Laske sidur väga aeglaselt välja, kuni ratas hakkab edasi liikuma. Kui soovite kiiremini liikuma hakata, tõmmake siduri väljalaskmisel gaasihooba veidi tagasi. Teisele käigule pääsemiseks tõmmake sidur tagasi, vabastage gaas ja tõmmake käigukang kindlalt üles, et liikuda neutraalasendisse. Veenduge, et neutraalne tuli ei põleks. Laske sidur välja ja lülitage gaasihoob uuesti sisse. Korrake seda protsessi, et vahetada kõrgemaid käike.Pärast 2. käiku ei pea te vasaku varbaga nii kõvasti üles tõmbama, kuna te ei liigu neutraalasendisse. Käigu allalülitamiseks vabastage gaasihoob, pigistades kergelt pidurihooba. Tõmmake sidur sisse ja vajutage käigukangi alla. Seejärel laske sidur välja. Kui olete käigu alla võtmisest aru saanud, võite teise käiguga seisma jääda. Seejärel, kui peatute, lülitage käik uuesti alla 1. asendisse.

Harjutage pööramist. Sarnaselt jalgrattaga pööratakse mootorratast vasturooli abil, kui olete kiirusel umbes 10 miili tunnis või rohkem. Vajutage alla käepidet selle jalgratta küljel, mida soovite pöörata. Vaadake üles ja läbi oma käigu. Pöördumisel pidage meeles, et peate kiirust aeglustama. Ärge rakendage pöörde ajal pidureid. Enne pöörde alustamist vabastage gaasihoob ja vajadusel murdke. Hoidke pea püsti ja vaadake pöördest läbi. Vajutage juhtrauda selles suunas, kuhu soovite liikuda. Hoo hoidmiseks keerake pöördest läbi libisedes aeglaselt gaasipedaali. Aeglustades pöörake pead, et vaadata pöörde lõppu. Teie jalgratas jälgib teie silmi. Otsige oma käigu lõpust punkt, mida sihtida, ja hoidke sellel silm peal. Ärge kunagi vaadake maapinda ega oma käigu alla. Ehkki võite tunda end imelikuna ja soovida oma pööret jälgida, on see ohtlik ja võib põhjustada selle, et te ei suuda oma pööret korralikult lõpetada. Vajutage seda külge, mida soovite pöörata. Kui teete vasakpööret, lükake endast eemale juhtraua paremal küljel. See põhjustab jalgratta vasakule kaldumise. Toetuge sellega ja keerake aeglaselt gaasi, et kiirust veidi suurendada. Pööretest väljudes hoidke gaasipedaali paigal või lisage veidi rohkem gaasi, kui kallutate tagasi üles. Laske rattal ise korda saada, ärge tõmmake juhtrauda.

Harjutage aeglustamist ja peatumist. Lõpuks, nüüd, kui olete harjutanud ratta käivitamist, käiguvahetust ja pööramist, peate teadma, kuidas aeglustada ja peatuda. Pidage meeles, et parempoolsel juhtraua hoob juhib teie esipidurit, samas kui teie parema jala pidur rakendab tagaratta pidurit. Üldreeglina soovite pidurdamist alustada esipiduriga ja seejärel kasutada tagumist pidurit, et aidata teil aeglustada ja peatuda. Täispeatuse tegemisel on kõige parem alustada esipiduriga ja rakendada tagumist pidurit pärast seda, kui olete aeglustunud. Kui aeglustate, lülitage kindlasti alla. Alati ei pea 1. käiku sisse lülitama. Saate lülitada käigu alla 2. käigu ja peatuda enne 1. käigu sisselülitamist. Pidurdamisel ja käigu vähendamisel tõmmake sidur sisse. Rakendage pidurdamisel ja pidurdamisel nii esi- kui ka tagapidurit. Veenduge, et te ei tõmba gaasihooba tagasi. Selle teeb lihtsaks asjaolu, et esipiduri käepide asub nii, et selleni jõudmiseks peate oma kätt ettepoole rullima. Suurendage järk-järgult pidurite survet, ärge pidurdage täielikult, kuna see võib põhjustada ratta järsu peatumise. ja põrutada. Kui olete peatunud, hoidke esipidur sisse lülitatud ja asetage jalad kindlalt maapinnale. Alustage vasaku jalaga, seejärel parema jalaga.