Kuidas käivitada 4X100 releed

4 x 100 teatejooks, mida nimetatakse ka 400 meetri teatejooksuks, on nelja jooksjaga sprinditeade. Iga jooksja jookseb umbes 100 meetrit, enne kui annab teatepulga üle järgmisele jooksjale. Enne 4 x 100 teatejooksmist veenduge, et teie ja teie meeskonnakaaslased on sprindijooksus kogenud ja teatepulga vahetust harjutanud. See aitab teil otsustada oma meeskonna järjestuse ja tagab, et jooksete oma parima võimaliku võistluse!

Asetage kõigepealt oma parim starter. Ideaalsel esimesel jooksjal on plahvatuslik start ja teda ei diskvalifitseerita kunagi valestardi eest. See asend nõuab ka kiiret jooksmist ümber ovaalse raja kurvi.

Valige teine ​​jooksja. Teine jooksja peaks täiustama oma taktikepi käsitsemisoskusi, kuna teine ​​etapp hõlmab nii teatepulga vastuvõtmist kui ka edasiandmist. See on sirge jalg, seega on see hea koht kiirele sprinterile, kes ei ole eriti hea kurvides/kurvides. See on suurepärane koht teie kiireimale jooksjale, kui nad on teistest kolmest palju kiiremad. See kehtib eriti siis, kui teie kiireim jooksja on suurepärane ka teatepulga üleandmisel.

Valige kolmandaks jalaks hea paindejooksja. Üldiselt on lühemad jooksjad parimad kurvides, kuna nad suudavad kiirendada kiiremini kui pikemad jooksjad. Sellel positsioonil on kasu ka headest teatepulga üleandmisoskustest ja võimest võistelda pinge all. Ehkki see on ebatavaline, oleks mõistlik panna siia oma kiireim jooksja, kui ta on ka kurvides hea. 200m spetsialist saaks sellel jalal hästi hakkama.

Lõpetage innuka lõpetajaga. Paljud võistkonnad asetavad oma kiireima jooksja viimasele, võib-olla selleks, et nad saaksid au endale nõuda! Tegelikult võib psühholoogia olla olulisem kui töötlemata kiirus. See jooksja ei saa end heidutada, kui ta alustab neljandat etappi teistest võistkondadest tagapool. Valige võistleja, kes õitseb võistlussurve all. Kui teie kaks kiireimat jooksjat on teistest kahest palju kiiremad, asetage nad teiseks ja neljandaks. See võimaldab teil nende läbitavat distantsi maksimeerida. Kõrgel võistlustasemel valige täiustatud viimistlustehnikaga jooksja. See hõlmab “tõstmist”, jooksuvormi kerge kontaktiga maapinnaga ja kiireid põlvetõsteid ning väljahüppamist, hoolikalt ajastatud ettepoole kukkumist, nii et rind ületab finišijoone varem.

Reguleerige sujuvate üleandmiste jaoks. Kui sportlane ei suuda järjepidevalt teatepulga üleandmist sooritada, kukub kõik ülaltoodud plaanid kokku. Mõelge nendele probleemidele enne positsioonide lõplikku vormistamist ja ärge kõhelge neid ümber korraldamast, kui treeningu ajal tekivad probleemid. Suuruse erinevused: kui üks jooksja on teisest palju pikem, võib tal olla probleeme teatekeppide sujuva vahetamisega. Jaotage need laiali, et nad ei peaks teipi vahetama. Kui paar sportlast ei treeni temperamentsete põhjuste tõttu hästi ja treener ei suuda seda probleemi lahendada, kaaluge nende ümberpaigutamist, et neil ei oleks koos üleandmist. üks sportlane on eriti kehv läbimises, kaaluge nende neljandat kohta. Kui sportlasel on halb vastuvõtt, kaaluge nende seadmist esikohale.

Valige teatepulga vahetamise meetod. Üldiselt on teatepulga edasiandmiseks kolm meetodit: üles-, alla- ja tõukepass. Proovige kõiki kolme ja vaadake, mida teie meeskonnakaaslased eelistavad: Ülestõus: väljuv jooksja jookseb käega selja taga puusade kõrgusel, peopesa allapoole ja pöial välja sirutatud, moodustades V-kuju. Sissetulev jooksja asetab teatepulga ülespoole pöidla ja sõrmede vahele.Alla pühkimine: sarnane ülestõusmisega, kuid lahkuva jooksja käsi on peopesaga ülespoole ja võtab teatepulga vastu allapoole suunatud liigutusega.Lõugepass: lahkuv jooksja hoiab oma kätt kõrgel selja taga. , peopesa külgsuunas ja pöial allapoole. Saabunud jooksja hoiab taktikepi vertikaalselt ja surub selle peopessa.

Püsi sõiduraja õigel küljel. Kui kõik läheb hästi, on teatevõistlus sujuv ümberistumiste seeria, kus ei toimu ebamugavaid tõmblemisi üle raja ega lülitumist sportlase vasakust käest paremale. Harjutage seda mustrit, kuni kõik neli jooksjat leiavad, et see on automaatne: esimene jooksja hoiab taktikepi paremas käes ja jookseb raja siseservas.Teine jooksja hoiab taktikepi vasakus käes ja jääb väljapoole. Kolmas jooksja hoiab taktikeppi paremas käes ja jääb paigale. seestpoolt. Neljas jooksja hoiab vasakus käes taktikepi ja võtab vastu väljast.

Otsustage, kuhu teatepulk edasi anda. Iga teatepulga üleandmine peab toimuma 20-meetrises vahetustsoonis kahe kollase märgi vahel. Lahkuv jooksja võib alustada jooksmist kuni 10 meetrit vahetustsoonist eespool, kuid teatepulga saab kätte vaid tsoonis. Kasutage nii taktikat kui ka katse-eksitusmeetodit, et leida vahetuspositsioon, mis maksimeerib kiirust ja sujuvaid üleandmisi: Ideaalis saate teatepulga vahetada umbes 5 meetri kaugusel tsooni lõpust. See annab lahkuval jooksjal enne vastuvõtmist rohkem aega kiirendada. Kui sportlastel on kiire üleandmisega probleeme või nad lähevad oodates närvi ja aeglustavad, vahetage teatepulk vahetult tsooni keskpaigast mööda. Kui üks sportlane on oluliselt kiirem. kui teised, saavad nad tsoonis varem vastu võtta, kandes teatepulka üle 100 meetri.

Jätkake jooksmist pärast teatepulga vabastamist. Teatesõidus on suur viga aeglustada enne teatepulga vabastamist. Parim viis selle vältimiseks on kujundada harjumus “tsoonist läbi joosta”. Jätkake täissprinti, kuni olete järgmise etapi umbes poole peal. Kui mõlemad jooksjad on end hästi paigutanud (raja vastaskülgedel), peaks saabuval jooksjal olema võimalik kokkupõrget kartmata tihedalt tagant joosta.

Tehke kiirharjutusi. 4×100 puhul on tegemist kiirusega. Võistluseks valmistumiseks tehke selliseid harjutusi nagu mäkkesprint, enesetapud ja ringisprint mõjutab teie agilityt ja kiirust. Kiirenduse parandamiseks sobivad eriti hästi mäenõlvad.

Harjutage kogu võistlust. Te ei taha, et esimene kord, kui jooksete, toimuks rajakohtumisel või üritusel. Käivitage üritus vähemalt mitu korda täiskiirusel. Võtke treener või sõber, kes on iga teie katse jooksuajast teadlik. Samuti paluge oma sõbral või treeneril iga jooksjat jälgida ja kriitikat, mis neil võib olla.

Asetage iga jooksja asendisse. Pärast soojenduste tegemist veenduge, et iga jooksja oleks paigas. Esimene jooksja peaks asetsema stardiplokkidel, hoides taktikepi paremas käes. Teine jooksja peaks asuma kiirendustsoonis 10 meetrit enne esimest vahetusala. Iga vahetustsoon on enamikul radadel tähistatud suurte, tavaliselt punaste kolmnurkadega. Peaks olema väiksem kolmnurk, mis tähistab kiirendustsooni, kuhu peaks asuma teine ​​jooksja. Kolmas jooksja peaks asuma teises kiirendustsoonis enne vahetustsooni ja neljas jooksja peaks olema viimases kiirendustsoonis.

Alustage vilest. Niipea kui vile kõlab, peaks esimene jooksja spurtima. Veenduge, et need kalduksid sisse ja kiirendaksid läbi kurvi rajal. Nad jooksevad veidi rohkem kui 100 meetrit esimesse vahetustsooni. Veenduge, et jooksja jookseks oma raja siseküljel, vasakul pool, et nad saaksid teatepulga edasi anda järgmise jooksja vasakule käele.

Tehke esimene teatepulga vahetus. Esimene jooksja, taktikepp paremas käes, läheneb vahetustsoonile. Teisel jooksjal tuleks pöörata pea ja jälgida saabuvat jooksjat. Kui saabuv jooksja on lahkuvast jooksjast umbes 7 meetri kaugusel, peaks lahkuv jooksja pöörama pea taha ja hakkama jooksma, käsi väljas. Esimene jooksja annab teatepulga üle teisele jooksjale, kes võtab teatepulga vasakusse kätte, kui esimene jooksja hoiab seda oma paremas käes. Veenduge, et teatepulga vahetus toimuks vahetustsoonis, sest teie meeskond diskvalifitseeritakse, kui see juhtub enne või pärast tsooni.

Tehke teine ​​nuiavahetus. Teine jooksja läbib raja sirget jalga veel 100 meetrit. Veenduge, et nad jooksevad oma sõiduraja paremal küljel. Vahepeal hakkab kolmas jooksja jooksma kohe, kui teine ​​jooksja läheneb vahetustsoonile. Teine jooksja annab teatepulga vasakust käest kolmanda jooksja paremasse kätte. Jällegi veenduge, et teatepulga vahetus toimuks vahetustsoonis.

Tehke viimane vahetus. Kolmas jooksja jookseb ümber raja kurvi, taktikepp paremas käes. Viimasele vahetustsoonile lähenedes alustab neljas jooksja väljasirutatud käega jooksmist ja saabuv jooksja paneb teatepulga vasakusse kätte, tagades, et vahetus toimub vahetustsoonis.

Lõpeta võistlus. Neljas jooksja, nupp vasakus käes, jookseb võistluse lõpetamiseks veel 100 meetrit vahetustsoonist mööda. Jälgi, et neljas jooksja ei aeglustaks enne finišijoont kiirust, vaid spurdib seni, kuni on joone ületanud, taktikepp veel käes.