Kuidas sõita ülesmäge

Ülesmäge sõitmine võib olla raske, eriti kui kalle on järsk. Kui sõidate käsitsi, võib teil probleeme tekkida seiskumise või tahapoole veeremisega. Madalamale käigule vahetamine on teie ratastele jõu andmise ja kiiruse kontrollimise võti. Isegi kui sõidate automaatiga, on käsitsi allakäiguvahetus mõistlik nii üles- kui allamäge sõites. Lisaks allakäiguvahetuse valdamisele tuleks tegeleda ka parkimis- ja starditehnikaga. See võib võtta veidi harjutamist, kuid ülesmäge sõitmise saate kiiresti selgeks!

Kiirendage mäele lähenedes, kuid säilitage ohutu kiirus. Suurendage mäele lähenedes pidevalt kiirust, nii et inerts aitab teie sõidukil tõusta. Suurendage inertsust, kuid järgige kindlasti postitatud kiiruspiirangut. Gaasipedaali tugevalt vajutamise asemel kiirendage õrnalt ja ühtlaselt, eriti libedatel tingimustel.

Vajutage sidurit, seejärel lülitage madalam käik. Vajutage sidurit, vabastage gaasipedaal ja lükake käigukang 1 kuni 2 käiku madalamale kui praegune. Kui alandate gaasi maha ja lülitate käigu alla, väheneb pöörete arv (pööret minutis või mootori töövõime). Õige pöörete arv, mille juures käigu alla vahetada, on erinev, seega kontrollige oma sõiduki kasutusjuhendit. Üldiselt lülitage alla käik kolmandale käigule umbes 3000–4000 p/min või umbes 30–40 mph (umbes 45–60 km/h) ja teisele käigule kiirusel 2000–3000 p/min. või umbes 20–30 miili tunnis (umbes 30–45 km/h).

Gaasi peale astudes vabastage sidur järk-järgult. Pärast madalama käigu vahetamist vabastage sidur järk-järgult, vajutades õrnalt gaasipedaali. Kui kasutate madalamat käiku, väheneb pöörete arv jätkuvalt, seega vajutage järk-järgult gaasipedaali tugevamini, et tasakaalustada pöörete arvu maanteekiirusega.

Enne väga järsust mäest üles ronimist lülitage käik alla esimesele või teisele. Kui tõusete väga järsust kallakust või sõidate raske sõidukiga, lülitage enne mäele lähenemist käik alla kuni esimesele või teisele käigule. Kui jääte kolmandaks ja teil on probleeme mäest üles tõusmisega, võib teie sõiduk tahapoole libiseda, kui proovite käiguvahetust alla võtta. Lülitage käik alla esimesele kiirusel 10–15 mph (umbes 15–25 km/h).

Kui ronite mäkke ja hakkate kiirust kaotama, lülitage kohe alla käik. Kolmas käik peaks sobima mõõdukalt künklikule maastikule. Kui aga kiirus kaob või mootor müriseb ja vingub, peate kiiresti alla käigu vahetama, mis tähendab, et sellel on raskusi. Seiskumise või ülekuumenemise vältimiseks vajutage sidurit, lülitage teisele käigule ja seejärel kiirendage siduri vabastamisel. Kui mootor ei suuda ikka veel kaldega sammu pidada ja teie teekiirus on langenud alla 10 mph (umbes 15 km/h), lülitage käik alla esimesele käigule ja kiirendage.

Kiirustage mäele lähenedes, kuid järgige kehtestatud kiiruspiiranguid. Enne mäest üles ronima asumist vajutage pidevalt gaasipedaali, et kiirendada. Kui soovite hoogu juurde saada, hoidke oma kiirust kindlasti postitatud kiiruspiirangu piires. Ärge unustage sõita libedaga aeglasemalt. Vältige gaasi tugevat ja järsku vajutamist, eriti kui tee on märg või jäine.

Lülitage käik alla, kui tõusete järsust mäest või sõidate raske sõidukiga. Kui mägi pole järsk, teie sõiduk on raske või kui veate haagist, pole automaatkäigukasti käsitsi madalamaks lülitumine absoluutselt vajalik. Sellegipoolest võib käsitsi allakäiguvahetus anda teile rohkem kontrolli oma kiiruse üle ja on teie mootorile lihtsam. Järsudel nõlvadel, millest te ei saa tõusta kiiremini kui 10 miili tunnis (umbes 15 km / h), lülitage käiguvahetus asendisse D1 või 1.

Vabastage gaasipedaal ja lülitage D2 peale, kui pöörete arv väheneb. Automaatkäigukasti madalamaks vahetamiseks vähendage gaasipedaali survet, vajutage käigukangi vabastusnuppu ja viige see asendisse D2. Kui sõidate kiirusega 4000 või 4500 p/min, oodake käiguvahetust, kuni arvesti pöörlemiskiirus on umbes 3000 p/min, seejärel vajutage ühtlase kiiruse jätkamiseks gaasipedaali. Enamik uuemaid mudeleid takistab automaatselt kepi nihkumist, kui teekiirus ja pöörete arv on liiga suured kõrge. Kui käigukang on lukus, proovige käiku vahetada, kui pöörded on langenud 3000-ni.

Kui mägi on väga järsk, lülitage madalaimale käigule alla. Järsemate mägede jaoks lülitage D1-le, kui see on saadaval, kui olete aeglustunud 10–15 miili tunnis (15–25 km/h). Vabastage gaas, lülitage käigukang asendisse D1 või 1, seejärel vajutage mäest üles ronimiseks gaasi. Kui teil on uuem sõiduk, kontrollige ka toitenuppe või mäkkeassistenti, mis on seaded, mis aitavad ülesmäge sõitmist lihtsamaks muuta.

Jätke enda ja eesolevate sõidukite vahele 4–10 sekundit. Järgimiskauguse määramiseks jälgige, et teie ees olev sõiduk möödub orientiirist. Loendage “üks-üks tuhat, kaks-üks tuhatâ€, kuni teie sõiduk ületab valitud maamärgi. Olenevalt mäe kaldest ja teeoludest jätke enda ja teie ees olevate sõidukite vahele vähemalt 4 sekundit. Järsemate mägede või libeduse korral oludes jätke jälgimiskauguseks vähemalt 10 sekundit.Ülesmäge sõites vajate varjatud takistustele või teie ees seisva või veereva autoga reageerimiseks piisavalt aega. Eriti oluline on jätta ohutu jälgimiskaugus, kui kui sõidate veoauto või raskeveoki taga.

Mööduge mägedest või kurvides ainult siis, kui näete ette vähemalt 500 jalga (150 m). Rusikareegel on, et mäkke sõites mööduge teistest sõidukitest ainult siis, kui see on hädavajalik. Kui näiteks sõiduk sõidab nii aeglaselt, et see mõjutab teie võimet tõusta, andke suunatulega märku, et möödute neist. Mööduge neist ainult siis, kui näete möödasõidu lõpetamiseks piisavalt selgelt ette. Täpsed teereeglid sõltuvad asukohast. Mõnes kohas on mäest või kurvist möödasõit lubatud ainult siis, kui nähtavus on vähemalt 150 meetrit. Teistel on soovitatav teisest sõidukist mööduda ainult siis, kui näete ette 0,54 km (1–3 miili).

Kui jõuate mäe harjale, vähendage kiirust. Laskumiseks valmistumiseks aeglustage, auto võtab allamäge sõites hoogu. Lisaks vabastage gaas igaks juhuks, kui peate reageerima varjatud sõidukitele, jalgratturitele või mäeharja taga olevatele ohtudele. Olge eriti ettevaatlik, kui te ei tunne tee keerdkäike. Kui teate, et mäe tipus on järsk kurv, aeglustage pöördeks valmistumiseks veelgi.

Vältige konditsioneeri käivitamist, et vältida mootori ülekuumenemist. Ülesmäge sõitmine koormab mootorit, seega on ülekuumenemine suur oht. Selle riski minimeerimiseks ärge käivitage konditsioneeri, eriti kui kalle on järsk või sõidate pikemat aega künklikul maastikul. Vajadusel keerake aknad alla, et värske õhu kätte saada.

Sõitke allamäge madala käiguga, selle asemel et sõita vabakäigul või pidurdada. Olenemata sellest, kas sõidate manuaal- või automaatkäigukastiga, laskuge mäest alla sama käiguga, mida kasutasite selle ronimiseks. Kui sõidate manuaalkäigukastiga, on mäest alla sõitmiseks neutraalasendisse lülitamine ohtlik. Kui sõidate automaatkäigukastiga, kulutab mäest alla kogu tee pidurite sisselülitamine teie piduriklotsid ja -kettad. Kui teil on vaja pidurdada, tehke kõik endast oleneva, et need pidurdamise asemel õrnalt ja järk-järgult sisse lülitada.

Tõstke seisupidur sisse, kui pargite mäele. Isegi kui kalle on väike, tõmmake käsipidur üles, et vältida auto tahapoole veeremist. Tavaliselt leiate seisupiduri kas oma auto keskkonsoolilt (juhi ja kõrvalistujaistmete vahelt) või gaasi- ja piduripedaalide kõrvalt. Seisupidurit tuntakse ka käsipidurina.

Pöörake esirattad äärekivist eemale, kui auto on suunatud ülesmäge. Parkige äärekivi kõrvale ja pöörake ratast järsult sõidutee poole, nii et teie äärepealse esiratta tagaosa toetuks vastu äärekivi. Nii ei hakka teie auto pidurite rikke korral veerema tahapoole, see takistab rataste edasiliikumist. Kui pargite auto näoga allamäge, pöörake esirattad äärekivi poole. Nii, kui teie auto hakkab mäest alla veerema, põrkuvad esirattad vastu äärekivi ja peatavad auto enne, kui see suudab veelgi laskuda.

Kui see on manuaalkäigukast, jätke parkimisel esimene käik sisse. Selle asemel, et mäe otsa pargimisel kepp neutraalasendisse viia, hoidke seda esmalt sees. Kui autol on esimene käik ja seisupidur ei tööta, peaks mootor peatama rataste pöörlemise. Olenemata sellest, kas teil on automaat- või manuaalkäigukast, pidage meeles, et kallakul parkides tuleb seisupidur alati sisse lülitada.

Hoidke seisupidur sisse lülitatud ja asetage auto esimesena. Kui parkisite, ajage kindlasti järsult pööratud rattad sirgu. Joondage need suunas, kuhu soovite sõita, ja kaks korda rohkem, kui seisupidur on sisse lülitatud. Seejärel vajutage sidurit ja lülitage käigukang esimesele käigule. Kuna kasutate käsipidurit, on teie jalad vabad siduri ja gaasipedaalide juhtimiseks.

Kontrollige, kas tee on vaba, seejärel laske mootoril 1500 p/min. Lülitage näidik sisse, kontrollige peegleid ja vaadake selja taha, et vastutulevat liiklust ei oleks. Kui tee on vaba, vajutage gaasipedaali, et jõuda kiiruseni 1500 p/min, seejärel vabastage sidur aeglaselt, kuni jõuate “hammustuspunktini”. Vajab veidi harjutamist, et teada saada, mis on “hammustuspunkt” või “. hõõrdepunkt” tundub nagu tõmbaksid tagasi hobuse valitsemisaega, kuid hobune on stardiks valmis.

Vabastage pidur, kui vabastate õrnalt siduri ja kiirendate. Piduri aeglaselt vabastades peaks auto jääma paigale või liikuma aeglaselt edasi. Mõlemal juhul jätkake piduri vabastamist, lisage pidevalt rohkem gaasi ja vabastage sidur järk-järgult. Kui auto hakkab tahapoole veerema, rakendage nii seisupidur kui ka jalgpidur, vajutage sidurit ja proovige uuesti. Olge kannatlik, kui sa ei saa sellest kohe aru. Käsipiduri, siduri ja gaasi juhtimine ning õige rütmi leidmine võib nõuda veidi harjutamist.

Kasutage seisupidurit, kui peatute punase tule ees. Kui olete parkimise asemel punase tule ees peatunud, lülitage auto neutraalasendisse ja rakendage seisupidur. Kui tuli muutub roheliseks, kasutage edasi sõitmiseks samu samme nagu parkimiskohast lahkumisel. Lülitage käiguvahetus esimesele, vabastage seisupidur ja kiirendage. Kui olete stoppmärgi juures ja peate ootama, kuni teised sõidukid mööduvad, kasutage seisupidurit. Kui teil on vaja vaid hetkeks peatuda, kasutage lihtsalt jalgpidurit. Kui alustate järskudel mägedel, kasutage rohkem gaasi. Mida järsem on kalle, seda rohkem jõudu vajate, et auto edasi veereks. Lisaks vabastage sidur järskudel mägedel aeglasemalt.

Hoidke seisupidur sisse lülitatud, et te ei veereks tahapoole. Käivitage auto, tõmmake rattad sirgu, hoidke seisupidur sisse lülitatud ja käiguvahetus hakkab sõitma (või olenevalt mäe kaldest D2 või D1).

Veenduge, et tee on vaba ja lülitage näidik sisse. Kontrollige oma peegleid ja vaadake vastutulevat liiklust üle õla. Pange kindlasti sisse suunatuli, et anda märku, et sõidate tänavale. Kui pargite järsul kallakul, hoidke nii jalg kui ka seisupidur sisse lülitatud, kuni kiirendate parkimiskohast välja.

Lükake seisupiduri vabastamisel õrnalt gaasile. Kontrollige veelkord, et tee oleks vaba, seejärel vajutage aeglaselt gaasi. Eesmärk on viia mootori pöörete arv umbes 200-ni. Seejärel langetage seisupidur ja vajutage kohe gaasipedaalile rohkem survet, et sulanduda sujuvalt teele. Järsult kallakul alla sõites pidage meeles, et hoidke oma autol madalal käigul, et oma tööd juhtida. kiirust ja vähendage survet piduritelt.

Kasutage seisupidurit, kui peatute järsemal mäel. Vajutage piduripedaali, kui tulete punase tule peale, seejärel lülitage seisupidur sisse. Kui tuli muutub roheliseks, vabastage seisu- ja jalgpidur, kui kiirendate edasi. Automaat peaks ainult veidi tahapoole veerema, nii et seisupiduri sisselülitamine punase tule või stoppmärgi korral pole absoluutselt vajalik. Kuid seisupiduri kasutamine järsematel mägedel peatudes koormab käigukasti vähem.