Kuidas manuaalse mootorrattaga sõita

Manuaalkäigukastiga mootorrattad on populaarsed, kuna neil on tavaliselt rohkem kiirust, võimsust ja juhtimist kui automaatkäigukastidel. Manuaalmootorratta juhtimine on aga ka keeruline, kuna peate igal kiirendamisel või aeglustamisel käike vahetama. See nõuab veidi harjutamist, kuid kui olete kõik vajalikud osad üles otsinud ja käiguvahetuse mehhanismi mõistnud, tundub manuaalmootorrattaga sõitmine justkui teine.

Otsige üles süütevõti ja mootori käivitusnupp. Ratta käivitamiseks vajate mõlemat juhtnuppu, et saaksite sõitma hakata. Kuigi kõik mootorrattad on erinevad, on need juhtnupud tavaliselt samas kohas. Neid mõlemaid on lihtne leida. Süütevõti asub ratta keskel gabariidi all. Mootorratta seljas istudes vaadake alla enda ees oleva spidomeetri alla. Seal asub süütevõti. Mootori käivitusnupp asub paremal juhtraual. Kui haarate parema käega juhtrauast, on nupp pöidla lähedal.

Haarake vasakpoolsel juhtraual olevast sidurist. Sidur on hoob, mis näeb välja nagu jalgratta käemurd. See asub vasakpoolsel juhtraual, nii et saate seda juhtida sõidu ajal vasaku käega. Siduri tõmbamisel vabastab see mootori ja võimaldab teil käike vahetada. Siduri kasutamise tunnetamine on manuaalse mootorratta juhtimiseks hädavajalik.

Leidke parempoolselt juhtraualt gaasihoob. Parempoolne juhtraud on gaasihoob. See annab vajutamisel mootorile jõudu. Kui veerete gaasihoovastikuga, siis kiirus suureneb ja selle lahti laskmisel kiirus väheneb. Gaasihoob töötab paremat juhtrauda tahapoole keerates. Harjutage seda liigutust paigal, et vältida mootorile liigset gaasi andmist, mis paneb teie mootorratta edasi vajuma.

Leidke käiguvahetuse pedaal oma vasaku jala lähedal. Saate juhtida käiguvahetust vasaku jalaga. Pedaal asub jalatoe ees. Mootorratta käigud lähevad madalalt kõrgele, mis tähendab, et madalaim on esimene käik. Teine seadistus on neutraalne (N) ja teine ​​käik pärast seda. Seejärel numbrid jätkavad tõusu. Pidage meeles, et N on 1 ja 2 vahel. See on oluline peatumisel, kuna peate käigukasti N-i vahetama. Mõned mootorrattamudelid on erinevad, kuid tavaliselt põhjustab pedaali üles vajutamine käigu üles ja alla vajutamine alla. hoidke oma jalg sõidu ajal sellel pedaalil. Kui tabate seda kogemata, võite kahjustada mootorit ja käigukasti. Hoidke jalg selle taga oleval jalatoel ja vajutage käigupedaali ainult käike vahetades.

Käivitage mootorratas. Erinevatel mootorratastel on erinevad süüteprotseduurid, nii et täpsed liigutused sõltuvad teie mudelist. Kõigi mootorrataste käivitamisel on siiski mõned ühised omadused. Jalgratta käivitamiseks lülitage esmalt enda ees olev süütevõti sisse. Lülitage käiguvahetus alla neutraalasendisse, kui teie jalgratas on sisse lülitatud. Pidage meeles, et neutraalasend on 1. ja 2. käikude vahel. Hoidke sidurit ja vajutage mootori käivitusnuppu. Vabastage nupp, kui kuulete mootori süttimist.Vajutage käiguvahetuspedaal alla esimesele käigule, kui vajutate ikka veel sidurit alla, seejärel vabastage pedaal, et alustada liikumist. Kui ilm on külm, peate võib-olla reguleerima õhuklappi kang. See tase on vasakul juhtraual. Tasapinna tahapoole nihutamine avab õhuklapi ja ettepoole lükkamine sulgeb õhuklapi. Kui mootor ei hakka kinni, proovige õhuklapp täielikult avada ja seejärel aeglaselt sulgeda, et mootor süttida.

Haarake gaasihoovast lameda randmeasendiga. See hoiab ära gaasihoova haaramise nurga all, mis toidab mootorile gaasi, mis võib põhjustada juhusliku kiiruse plahvatuse. Selle vältimiseks hoidke oma käsi gaasihoovastiku all hoides tasasel tasemel. Randme lameda asendi visualiseerimiseks asetage käsi enda ette lauale, istudes peopesaga allapoole. Seejärel tehke rusikas. See on lame randme asend.

Vabastage sidur aeglaselt gaasipedaalil veeredes. Jalgratta liikuma panemiseks tehke neid kahte toimingut korraga. Siduri vabastamine lülitab mootori sisse ja gaasipedaali vajutamine annab mootorile gaasi. Need kaks toimingut koos panevad teid liikuma. Kui vabastate siduri ilma gaasihooba vajutamata, seiskub jalgratas järsult, kuna mootoril puudub gaas. See võib teid jalgrattalt maha visata. Ärge unustage sidurit vabastada ja gaasihooba õrnalt vajutada. Kui teete kumbagi liiga kiiresti, libiseb ratas edasi ja võite kaotada juhitavuse.

Hoidke gaasihooval ühtlast survet. Järsud muutused tõmbavad ratast edasi-tagasi ja võite kaotada juhitavuse. Hoidke rõhk ühtlane ja ühtlane, kui saavutate endale sobiva kiiruse. Gaasiklapi õrna vajutamise tunnetamiseks käivitage jalgratas ja hoidke sidurit all. Seejärel suruge järk-järgult gaasihooba. Jalgratas ei liigu, kui käsi on siduril. Nii saad harjutada gaasipedaalil veeremist, muretsemata kontrolli kaotamise pärast.

Rullige sujuvalt edasi. Enne käiguvahetuse pärast muretsemist saavutage esmalt mugav ja sujuv kiirus. Hoidke gaasipedaalil kerget ja ühtlast survet ja keskenduge tasakaalu hoidmisele. Hoidke oma kiirus sel hetkel alla 10 kilomeetri (6,2 miili) tunnis. Kui sõidate kiiremini, peate vahetama teisele käigule, vastasel juhul võite mootorit kahjustada.

Kiirendage käiguvahetuskiiruseni. Kui teie kiirus suureneb, lülitate käike üles. Kui lihtsalt veerete, ei pea te kõrgemat käiku vahetama ja võite hoida mootorrattal esimest käiku. Enne käigukasti tõstmist peate saavutama sobivad kiirused. Üldine juhis on: 0–10 kilomeetrit (6,2 miili) tunnis esimese käigu korral. 10–30 kilomeetrit (6,2–18,6 miili) tunnis teise käigu puhul. 30–50 kilomeetrit (19–31 miili). mi) tunnis kolmanda käigu puhul.50–80 kilomeetrit (31–50 mi) tunnis neljanda käigu puhul.

Lükake sidur lõpuni alla. See lülitab mootori välja ja valmistub käiguvahetuseks. Enne käiguvahetuse alustamist suruge sidurit kindlalt ja veenduge, et käepide on täielikult all. Ärge unustage siduri alla vajutamiseks kasutada kõiki nelja sõrme. See väldib teie käe mahalibisemist.

Laske gaasipedaal maha. Pärast mootori väljalülitamist vabastage parema käega aeglaselt gaasihoob. See valmistab teie mootori vahetuseks ette. Ärge laske gaasihoovasti täielikult lahti. Vabastage see õrnalt, et mootor ei oleks käiguvahetuse ajal täisvõimsusel. Võimsus käiguvahetus toimub siis, kui vahetate käike, hoides mootorit täisgaasil. Tavaliselt tehakse seda võidusõiduolukordades. See paneb teie mootorile ja käigukastile palju pinget ning pole soovitatav.

Lülitage käiguvahetus üles, lükates käiguvahetuse pedaali üles, kuni see klõpsatab. See klõps näitab, et olete lülitanud järgmise käigu sisse. Nii et kui olite teisel käigul ja tunnete klõpsatust, olete nüüd kolmandas käigus. Ärge unustage vajutada, kuni tunnete seda klõpsatust. Eelnevast lahti laskmisel libiseb teie mootorratas eelmisele käigule. Lõpetage vajutamine, kui tunnete klõpsatust või teie jalgratas jätab käigu vahele, mis koormab teie jõuülekannet. Jälgige, millises käigus olete. Kõigil mootorratastel pole ekraani mis käik te parasjagu kasutate. See tähendab, et sõidu ajal pidage meeles, mis käik te parajasti kasutate, et vältida vale käigu vahetamist.

Vabastage sidur aeglaselt gaasipedaalil veeredes. Nüüd, kui teie mootorratas on käigud vahetanud, saate mootori uuesti sisse lülitada. Tehke seda aeglaselt, vabastades õrnalt siduri. Samal ajal keerate gaasihoovastiku tagasi, et kiirust hoida. Vabastage sidur täielikult, kui olete saavutanud mugava kiiruse. Siduri kiire vabastamine või siduri väljatõmbamine annab teile kiire kiiruse. See võib põhjustada juhitavuse kaotamise ja jalgratas võib ka seiskuda. Ärge unustage sidurit aeglaselt vabastada.

Lülitage käik alla, kui teie kiirus väheneb. Nii nagu kiiruse kasvades tuleb käike tõsta, tuleb ka kiiruse vähenemisel käike alla lülitada. Käigu alla- ja ülesvahetamisel on mõned olulised erinevused. Alustage allakäiguvahetust sidurist haaramisega, samamoodi nagu tõstmise ajal. Kuid selle asemel, et pärast siduri vajutamist gaasipedaalilt maha veereda, veerete seekord õrnalt gaasi. Seejärel vajutage vasaku jalaga käiguvahetuse pedaal alla, kuni see klõpsatab, mis näitab, et olete käigu madalamaks vahetanud. Vabastage sidur aeglaselt ja jätkake sõitmist. Pöörake sõitmisel tähelepanu oma kiirusele. Kasutage ülaltoodud sama kiirustabelit, et teada saada, millal peaksite käigu alla vahetama.

Lülitage peatumisel neutraalasendisse. Kui jätate mootorratta peatumisel käigu sisse, võib ratas siduri uuesti vabastamisel ootamatult õhku tõusta. Vältige seda tulemust, lülitades peatumisel neutraalasendisse. Pidage meeles, et neutraalkäik on teie mootorratta esimese ja teise käigu vahel. Kui olete valmis uuesti liikuma, hoidke sidurit all ja lükake käiguvahetuspedaal alla esimesele käigule. Seejärel vabastage sidur aeglaselt ja keerake gaasihoob õrnalt peale.