Kuidas mootorrattal korralikult pidurdada

Mootorrattaga sõitmisel on oluline pidurite kasutamise õppimine. Rattaga sõites rakendage kontrollitud peatumiseks alati esi- ja tagapidurit. Pööramise ajal rakendage stardipidurit ainult siis, kui sõidate liiga kiiresti. Niikaua kui harjutate pidurite kasutamist ja teeoludega kursis püsite, saate oma mootorrattaga ohutult sõita!

Alustage pidurdamist õigel ajal, sõltuvalt teie kiirusest. Teie keskmine reaktsiooniaeg enne pidurite rakendamist on umbes 0,62 sekundit. Kui kasutate pidureid, kulub täielikuks peatumiseks rohkem aega, kui sõidate kiiremini. Kui sõidate kiirusega 48 km/h, kulub peatumiseks umbes 2,39 sekundit, kuid teie läbitav vahemaa on umbes 20 meetrit (66 jalga). Rakendage alati pidureid, et säilitada ohutu kaugus teie ja teie ees sõitvate sõidukite vahel. Olge alati teadlik oma ümbrusest ja muust liiklusest, et saaksite vajadusel pidurdada. Kui teie jalgrattal on mitteblokeeruv pidurisüsteem (ABS pidurid ), siis võivad teie peatumisaeg ja vahemaa olla veidi lühemad. Teie pidurdusteekonda võivad mõjutada ka teeolud. Libedad teed, nagu kruusast või vihmaga kaetud teed, pikendavad peatumiseks kuluvat vahemaad.

Laske gaasipedaal maha. Gaasihoob asub paremal juhtraual ja keerab kiirendamiseks teie poole. Kui soovite pidurdada või peatuda, keerake gaasihooba aeglaselt ratta esiosa poole. Kui vabastate gaasi, hakkab teie jalgratas loomulikult aeglustuma, kuna te ei anna mootorile gaasi. Kui hoiate gaasihoova pidurdamise ajal enda poole keerates, põhjustab see käigukasti ja piduriklotside pinget.

Vajutage parema jalaga tagumist pidurit. Tagumine pidurihoob asub mootorrattal teie parema jala ees. Kui soovite kiirust vähendada, vajutage varbaga õrnalt tagumist pidurihooba. Ärge rakendage liiga palju jõudu, vastasel juhul teie tagarehv lukustub ja võite kaotada juhitavuse. Vältige ainult tagumiste pidurite kasutamist, kuna see võib põhjustada jalgratta libisemist ja pikendada peatumisteekonda.

Pigistage esipidurid korraga kahe sõrmega, et peatusesse jõuda. Esipiduri juhtnupp on käepide, mis asub teie mootorratta paremal juhtraual otse gaasihoova kohal. Kui vajutate tagumist piduri hooba alla, kasutage nimetis- ja keskmist sõrme, et aeglaselt pigistada esipiduri juhtnuppe. Teie esipidur juhib umbes 75% teie pidurdusjõust ja on pidurdamisel kõige tõhusam. Vältige esipiduri pigistamist. kõik 4 sõrme, kuna võite rehvi lukustada ja kaotada juhitavuse.

Hoidke sidurit, et aeglustada. Sidur on hoob teie mootorratta vasakpoolsel juhtraual. Pigistage aeglustades sidurit. See aitab teid veelgi aeglustada ja võimaldab vahetada madalamaid käike. Kuigi siduri all hoidmine aitab teil kiirust aeglustada, ei aktiveeri see teie piduritulesid. Veenduge, et aeglustades rakendate alati pidureid, et teised juhid sellest teadlikud oleksid.

Enne peatusesse jõudmist lülitage sisse esimene käik. Kui aeglustate, kasutage esimesele käigule allalülitamiseks vasaku jala lähedal olevat käigukangi. Jalgratta madalaima käigu sisselülitamine aitab teil sõitmise ajal sujuvalt alustada ja peatuda. Kui kasutasite enne kiiruse vähendamist juba esimest käiku, ei pea te muudatusi tegema.

Istutage vasak jalg, kui jalgratas enam ei liigu. Kui teie jalgratas on täielikult peatunud, võtke vasak jalg ja asetage see kindlalt maapinnale. See aitab hoida tasakaalu ja hoiab ära ratta ümberkukkumise. Kui soovite uuesti liikuma hakata, alustage veidi kiirendamist, enne kui asetate jala tagasi oma kohale.

Enne pöörde alustamist vabastage gaasihoob. Pööre lähenedes keerake gaasipedaali aeglaselt endast eemale, et aeglustada. Vähendage oma kiirust, et saaksite siiski pööret sooritada, kuid mitte nii, et te täielikult peatuksite.Kui lähete pöördele liiga kiiresti, võite minna teisele sõidurajale või vastassuunavööndisse. Kui olete kurvi sooritamiseks piisavalt aeglane ja te ei pea pidureid kasutama, vajutage piduritulede vilkumiseks veidi tagumist pidurit. See annab teistele liikluses osalejatele teada, et aeglustate kiirust veelgi.

Kui teil on vaja kiirust rohkem aeglustada, rakendage enne pööret pidurid. Gaasi leevendamisest peaks piisama, et pöörde ajal aeglustada, kuid kitsas kurvis võib vaja minna pidureid. Vajutage parem jalg õrnalt tagumise piduri juhtnupule ja pigistage parema käega esipiduri juhtnuppu. Veenduge, et jalgratas ei peatuks täielikult, välja arvatud juhul, kui peate seda tegema. Kui rakendate mõnda pidurit liiga tugevalt, võite kaotada veojõu ja juhitavuse.

Toetuge oma järjekorda. Tasakaalu säilitamiseks suruge põlved vastu ratta keha. Vaadake oma pöörde poole ja vajutage juhtrauda selles suunas. Pööret sooritades kallutage tasakaalu hoidmiseks ratta selle külje poole. Teie jalgratas hakkab pöördesse kalduma, et saaksite juhitavuse säilitada. Tavalise pöörde ajal kallutage oma keha ja mootorratas sama nurga alla. Aeglaste tihedate pöörete ajal hoidke oma keha nii sirge kui võimalik ja kallutage mootorratast ainult säilitada oma tasakaal.

Tasakaalus püsimiseks kiirendage kurvist väljudes. Säilitage samal ajal sama kiirust, hoides gaasihoobast kinni. Pöörde lõpus keerake gaasihooba keha poole, et kiirendada ja hoida jalgratas stabiilsena.

Kasutage peatumisel mõlemat pidurit olenemata tingimustest. Sõidu ajal on parem kasutada alati mõlemat pidurit, kui teil on vaja kiirust aeglustada või peatuda. Nii ei pea sa hädaolukorras midagi muutma. Lühima vahemaa jooksul kontrollitud peatumiseks rakendage mõlemat pidurit ühtlaselt.

Pidurdage libedal teel varem kui tavaliselt. Märg kruusa- või kõnniteel võib teie jalgratas peatumise ajal veojõu kaotada. Kui sõidate ebatasasel teel, olge teadlik oma ümbrusest ja muust teel olevast liiklusest. Kokkupõrgete vältimiseks rakendage varakult pidurid. Libisemise vältimiseks sõitke võimaluse korral teise sõiduki rehvijälgedes.

Kui vajate läbi seisva vee sõites, vabastage gaasipedaal. Kui teete kiiresti läbi seisva vee, võite sattuda vesilennukisse, kus te kaotate rehvi haarduvuse teel. Kui teie ees olev tee paistab läikiv, keerake gaasihoob endast eemale ja hoidke ratast võimalikult sirgena, et aeglustada. Ärge rakendage pidureid, kui kaotate sel viisil ratta üle kontrolli, kuna see võib probleemi veelgi hullemaks muuta.

Kui peatute kallakul, hoidke pidureid all. Kui jääte mäest üles või alla sõites peatusse, hakkab teie ratas nõlvast alla veerema. Kui peatute, suunake ratas võimalikult otse mäest üles, et hoida tasakaalu. Asetage vasak jalg maapinnale ning hoidke esi- ja tagapidurid aktiveerituna, et teie rehvid ei libiseks. Samuti võite proovida asetada mõlemad jalad maapinnale ja kasutada ainult esipidurit, kuid järsematel mägedel võib see haarduvuse kaotada.