Kuidas õppida kaljuronimist hoidma

Olenemata sellest, kas ronite kaljul siseruumides või väljas, on oluline ära tunda erinevat tüüpi trümmid, millega te kokku puutute. Hoidmeid on erineva kuju ja suurusega ning te peate õppima, kuidas igat liiki tuvastada, et saaksite sellest õigesti kinni haarata. Kui olete põhilised kinnipidamistüübid teada, võtke aega, et õppida neid kasutama.

Kannude tuvastamiseks otsige lihtsat käepidet. Kannud on hoidikud, mille ümber saate hõlpsalt sõrmi keerata. Nende peal on suur “positiivne” (kergesti haaratav) ala ja need on tavaliselt piisavalt laiad, et saaksite neid kõigi nelja sõrmega hoida. Kannud peetakse laialdaselt kõige lihtsamaks hoidmiseks ja need on teie tüübid. kohtab kõige sagedamini algajatel tõusudel.

Tuvastage allalõiked nende allapoole suunatud servade järgi. Aluslõiked sarnanevad kannudega, välja arvatud see, et positiivne ala on suunatud allapoole. Neid tuntakse ka kui allalasid. Altpoolt vaadatuna näevad alalõiked välja nagu tagurpidi kannud. Neil on tavaliselt tugevad positiivsed servad, millest on lihtne kinni haarata.

Kontrollige, kas külgtõmmete ja gaaside tuvastamiseks on külgsuunas serv. Külgtõmbed on samuti sarnased kannudega, kuid need on suunatud põrandaga risti, nii et positiivne haare on sinust eemal. Kui hoide on orienteeritud nagu külgtõmme, kuid positiivne haare on suunatud teie poole, nimetatakse seda gastoniks. Mõnel külgtõmbel või gastonil on suhteliselt väikesed positiivsed servad, mis muudab need pigem külgsuunas krimpsu kui kannud.

Tuvastage kurrutused nende kitsaste positiivsete servade järgi. Krimp on väike hoidik, mis on kujundatud sarnaselt kannuga, kuid millel on palju väiksem positiivne serv. Sõrmi on võimatu täielikult ümber murda, positiivne serv on nii kitsas, et selle peale mahub ainult sõrmeotsad. Need on oma nime saanud spetsiaalse pressimistehnika järgi, mida peate nende külge haaramiseks kasutama. Klambrid on erineva suuruse ja kujuga ning mõned neist pakuvad paremat haardepinda kui teised.

Tuvastage pigistus selle paarishaardepindade järgi. Nagu nimigi ütleb, on pigistamised hoidikud, mis on mõeldud sõrmede ja pöidla vahele haaramiseks. Neil on mõlemal küljel servad, millest saate kinni haarata. Näpunäiteid saab igas suunas kallutada, nii et peate võib-olla olema nende kasutamisel loominguline.

Leidke tasku, otsides auke. Taskud on aukudega hoidikud, kuhu saab sõrmed sisse pista. Avad on erineva suuruse ja sügavusega, mõned neist võimaldavad teil kõik sõrmed auku mahutada ja teised mahutavad ainult 1 või 2 sõrme. Taskut, kus on ainult ühe sõrme hoidmiseks piisavalt ruumi, nimetatakse mõnikord monoks.

Kaldumise tuvastamiseks kontrollige, kas pind on ümardatud. Slopers on ühed kõige keerulisemad ronimiskohad, kuna neil puuduvad huuled või servad. Neid võib olla erineva suuruse ja kujuga, kuid tavaliselt on need ümarad ja ostmiseks on ainult krobeline pind. Kuigi paljudele mägironijatele ei meeldi kallakud, sest neid on nii raske haarata, on teised nendega üsna mugavad. Teie eelistused sõltuvad teie isiklikust ronimisstiilist.

Helitugevuse tuvastamiseks otsige suurt nurgelist kuju. Mahud on siledapoolsed, nurgelised eendid kaljuronimisseinas. Neid peetakse iseenesest teatud tüüpi hoidikuteks, kuid sageli on nende külge kinnitatud muud kinnitused. Mahud on tavaliselt ligikaudu kolmnurkse kujuga, kuid need võivad olla ka muu kujuga (nt teemandid või trapetsid).

Haarake kannu, keerates sõrmed selle ümber. Kannidele ronimine on üsna lihtne. Lihtsalt keerake oma 4 sõrme ümber kannu positiivse serva, võimaldades pöidlal lõõgastuda. Kasutage kannu haaramisel võimalikult vähe energiat, et saaksite oma jõudu raskemaks hoidmiseks säästa.Raskematel tõusudel pakuvad kannud hea võimaluse peatuda ja puhata, randmeid välja raputada või varustust reguleerida. Kulumise minimeerimiseks ja rebenege oma kätes, proovige pärast kannu haaramist haaret ümber reguleerida.

Alallõike kasutamiseks tõmmake üles, mitte alla. Vaatamata hõlpsasti haarduvale pinnale on sisselõiked või allahaaramised keerulised, kuna nõuavad palju biitsepsi tugevust. Peate hoidmist tugevalt lahtiste kätega haarama ja tõmmake kätega alla, samal ajal kui surute jalgadega üles. Keha asend on alalõike kasutamisel oluline. Need toimivad kõige paremini, kui hoidik on paigutatud rinna kõrgusele ja jalad on kindlalt ja suhteliselt lähedal ülakehale.

Tehke külgtõmbe või gastoni abil külgtõmmet. Külgtõmbed ja gastonid nõuavad hoidikust küljelt kinni haaramist ja horisontaalset tõmbamist. Erinevus on positiivse serva orientatsioonis. Ühe järgmistest hoidmistest kasutamiseks: hoidke oma käsi sirgelt ja nõjatuge külgtõmbest eemale, samal ajal surudes jalgu vastassuunas. See hoiab teid tasakaalus, kuni sirutate järgmise hoidmise poole. Hoidke gastonit pöidlaga allapoole ja suruge seda vastu, nagu avate lükandukse. Kasutage oma jalgu, et liikumisele vastu seista ja edasi lükata teid järgmise hoidmise poole.

Kasutage sõrmeotste hoidmiseks krimpsu. Krambid pakuvad väljakutseid nende väikese positiivse pinna tõttu. Kruvi kasutamiseks peate asetama sõrmepadjad kindlalt servale ja tõmbama üles, sõrmed kergelt kõverdatud. Seal on 3 põhilist pressimistehnikat: lahtise pressi jaoks asetage sõrmepadjad pressi servale ja hoidke sõrmi nii palju kui võimalik välja sirutatud, pöial on täiesti lõdvestunud. See krimpsutamine on teie käte jaoks kõige lihtsam, kuid see ei paku palju ostmist. Poole krimpsu tegemiseks asetage sõrmeotsad servale ja painutage sõrmi 90° teise sõrmenuki juures. See aitab teil paremini haarduda, kuid koormab teie sõrmi ka veidi rohkem kui avatud kurrutamine. Täieliku kurrutuse tegemiseks pange sõrmeotsad kurrutuse servale ja painutage sõrmenukke, seejärel asetage pöial üles. teie sõrmedest. See on tugevaim krimps, kuid see võib ka teie käsi tugevalt koormata.

Kallutuse kasutamiseks maksimeerige oma pinnakontakti. Kuna te ei saa sõrmi ümber kallaku mässida, peate nende kasutamisel lootma hõõrdumisele. Asetage peopesad nõlvale nii, et sõrmed on tihedalt koos ja järgige pinna kõverust. Toetuge nii, et teie küünarvarred oleksid kalju lähedal, ja hoidke käed sirged, seejärel tõmmake end jalgadega surudes üles. Püüdke hoida jalad laiali ja kindlalt istutatud, kui kasutate kallakut. Võimalusel tõstke oma jalad üles. käed enne kallaku juurest haaramist. Kui teie käed on libedad, on teil raske saada vajalikku hõõrdumist.

Haarake pigistustest pöidla ja sõrmedega. Näpunäide kasutamiseks pigistage mõlemalt poolt sõrmede ja pöidlaga hoidmist. Pöidla kasutamine muudab teie käepideme turvalisemaks. Pigistamishaare peaks tunduma sarnane raamatu seljast üles tõstmisega. Pigistamise kasutamine sõltub sellest, kuidas käeshoidmine on suunatud. Näiteks kui see on horisontaalne, saate seda kasutada sarnaselt kannu või krimpsuga. Kui pigistus on vertikaalne, kasutage seda pigem külgtõmbena.

Sisestage keskmine ja sõrmusesõrm taskusse. Monosid ja taskud nõuavad tavaliselt üles tõmbamist väikese arvu sõrmedega (nt 1 või 2). Seetõttu võite oma käte kõõluseid koormata. Pingutust saate minimeerida, kasutades oma tugevaimaid sõrmi, mis on paljude inimeste jaoks keskmised ja sõrmusesõrmed. Proovige taskusse mahutada nii palju sõrmi kui võimalik. Võimalik, et saate rohkem sõrmi sisse pigistada, asetades ühe sõrme teise peale, selle asemel, et neid kõrvuti asetada.

Enne ronimist analüüsige marsruuti. Kui teil on enne ronimise alustamist aimu, mida oodata, on lihtsam planeerida, milliseid hoidiseid ja käepidemeid kasutate. Heitke pilk tõusule ja proovige tuvastada mõned trümmid, mida näete. Mõelge, kuidas te neid ronimise lõpuleviimiseks kasutate. Näiteks kui teate juba varakult, et teie tõusuga kaasneb allalõige, võite otsida häid tugesid ja käepidemeid allalõike alt ja kohal, et aidata teil sellest keerulisest hoidmisest mööda liikuda. .