Kuidas jalgratast lahti võtta

Jalgrattaga sõitmine on üha populaarsem tegevus nii meelelahutuslikel kui ka praktilistel eesmärkidel. Mõnikord on aga vaja ratta teatud osi eemaldada, asendada või puhastada. Rööpjalgratas on jalgrattatüüp (sõidatakse ühe, sageli fikseeritud käiguga), mis on linnapiirkondades populaarne oma lihtsuse, manööverdusvõime ja kerguse tõttu. hooldusest ja selle stiilist. Selles artiklis käsitletakse sellise jalgratta hooldust ja lahtivõtmist. Mugavuse huvides eeldatakse selles artiklis, et kõnealusel jalgrattal on fikseeritud käik. Seda projekti on kõige parem teha puhtas ruumis ja puhta põrandaga, kuna rasvaga esemed kipuvad koguma mustust ja prahti. Selle projektiga saavad hakkama kõik, kellel on vajalikud tööriistad, vähe jõudu (teatud osade jaoks) ja huvi jalgrattahoolduse vastu. Selle projekti lõpuleviimiseks võib kuluda tund kuni päev, olenevalt teie ettevaatlikkuse ja osade tundmise tasemest.

Pedaalivõtme abil keerake pedaal vända õla servast lahti.

Hoidke pedaali kindlasti üleval, kui see lahti läheb, vastasel juhul kukub see põrandale.

Eemaldage tolmukork ja vändapolt kohast, kus vänt ühendub alumise kronsteiniga. Tavaliselt on selleks vaja kuuskantvõtit, kuid see võib olenevalt vända kaubamärgist ja tüübist erineda. Kui see on eemaldatud, on vända sees niidid, mille sees on näha alumine kronsteini spindel.

Keerake vändatõmmits veidi lahti, kuni vända tõmmitsa “tõukuri” osa on tööriista keermestatud osa sisse süvendatud.

Keerake tööriist alguses õrnalt vända sisse. Kruvige see tööriist kindlasti lõpuni sisse, kuna vändade eemaldamisel avaldatakse keermetele suurt survet.

Kerige tööriista käepide päripäeva, keerates tööriista “tõukuri” osa tagasi poldi, mis on nüüd vändasse keeratud. Teatud jõuga tõmmatakse vänt alumise kronsteini spindli küljest lahti.

Eemaldage rattad, keerates lahti poldid, mis kinnitavad nende rummupoldid raami ja kahvli (taga- ja eesmiste) kronsteinide külge. Need peaksid kohe lahti tulema.

Valige keti katkestamise tööriista abil lüli ja kinnitage see tööriista külge. Selleks asetatakse ketilüli ketilüliti hammaste vahele nii, et see istuks tihedalt.

Kasutades tööriista nagu kruustang, suunake vars väikesele metallitükile, mis ühendab keti pooli.

Keerake tööriist sisse, kuni metallosa on teiselt poolt peaaegu täielikult väljas. Ketilüli osi ühendav metallist nälk peaks jääma ainult keti lingi ühele küljele, eemaldades vaid nii palju, et kett saaks lahti murduda. Olge ettevaatlik, et te ei eemaldaks tükki täielikult! Seda detaili on väga keeruline ketti uuesti sisestada. Hea viis selleks on vaheldumisi tööriista vars ketti keerata ja see eemaldada ning kontrollida, kas kett on veel katki läinud (te ei saa seda teha teatage, kui kett on tööriistas). Mine aeglaselt.

Kui kett on eraldatud, saate selle rattalt täielikult eemaldada. Asetage see kindlasti paberrätikule või muule puhtale pinnale, kuhu see mustust ei kogu.

Keerake pidurihoob kangi alumisel küljel olevalt juhtraua küljest lahti.

Eemaldage pidurihoob juhtraualt, püüdes kindlasti kinni kukkuda võivad tugidetailid.

Keerake lahti polt, mis on kahvli kaudu pidurisse surutud.

Valikuline: see on hea võimalus piduriklotside vahetamiseks ja pidurite puhastamiseks. Pidurisadula puhul keerake lahti väike polt pidurisadula mõlemal küljel, mis on kinnitatud piduriklotside enda külge. Kui piduriklotsid on eemaldatud, keerake lahti (väiksem) kruvige klots/metallkoost enda külge ja libistage klots välja metalltükist, mille külge see on kinnitatud. Asendage klots, libistades sisse uue. See on teie ratta jaoks kasulik ja odav remont, kuna piduriklotsid on odavad ja on teie parim sõber teel.

Eemaldage varre küljest poldid, mis hoiavad juhtrauda pingul.

Kui viimane polt eemaldatakse, võtke esiplaadi detail kinni.

Keerake varrel oleva korgi polt lahti.

Keerake varre võllil olevad poldid lahti. (See on osa, kus kahvel võib välja kukkuda.)

Libistage vars üles, kahvli küljest ära.

Libistage vaherõngad, kui need on olemas, kahvli küljest ära.

Eemaldage laagrirõngas raami tassist. Asetage see rõngas puhtale paberrätikule või muule pinnale. See on hea mõte puhastada ja uuesti määrida laagrimäärdega. Rõngast saate puhastada, hõõrudes seda kätes paberrätikuga või määrdeainega/puhastusvahendiga. Määrige see rõngas kindlasti rohkelt uuesti. see on see, mis pöörleb, kui keerate ratta pööramiseks juhtrauda. Küsige oma LBS-ilt (kohalikust jalgrattapoest) soovitusi laagrimäärde kohta.

Pange tähele laagrirõngaste ja toetavate O-rõngaste paigutust ja suunda projekti selles etapis. Peate need asendama täpselt nii, nagu nad olid.

Lükake kahvel alla, raamist välja. Veenduge, et te ei kaotaks kahvli laagrirõngast, mis toetus raami alumises tassis.

Lükake laagrirõngas ja O-rõngas üles, raamilt maha.

Paigaldage põhjaklambri tööriist alumise kronsteini spindli peale. Spindel ise ei ole väga sügav; Selle tulemusel tuleb see tööriist kergesti välja, kui paned mutrivõtmele põhjaklambri eemaldamiseks suure pöördemomendi. Olge ettevaatlik, et te ei eemaldaks alumise kronsteini keermeid ega keermeid.

ISIS-e alumisel klambril on kaks osa: lukustusrõnga tass ja peamine alumine klamber. Need osad on erinevalt keermestatud ja nõuavad katse-eksitusi, et välja selgitada, kummal küljel lukurõngas on. Lukustusrõngas on tavaliselt keermestatud ja tõenäoliselt keerab see mõnevõrra kergesti lahti (teise külje suhtes).

Valige külg ja keerake vastupäeva, kuni tass on eemaldatud.

Kui tass on spindlilt eemaldatud, keerake raam ümber ja eemaldage päripäeva keerates alumine kronstein ise.

Keerake lahti raami ülaosas olev polt, kus istmepost raami siseneb.

Liigutage ja tõmmake iste ja post raamist välja.

Kasutage lukustusrõnga tööriista ühehambalist külge (kui sellel on ka kolme hambaga pool), et see lukurõngasse sobituda.

Keerake lukustusrõngast selle eemaldamiseks päripäeva.

Asetage ketipiits hammasrattale, tööriista ketiosale, mis ei ripu lahti.

Mähkige käega keti piitsade keti lahtine osa ümber hammasratta ja vajutage otse teise keti vastas olevale hammasrattale.

Hoidke kõvasti kinni ja keerake eemaldamiseks vastupäeva. Teil võib olla raske seda teha; kutsuge keegi teine ​​appi või leidke loominguline, kuidas ketti hammasrattal hoida.

Tühjendage toru täielikult.

Sisestage rehvi hoob rehvi “klambri” osa alla, kummist rehvi/toru ja metallvelje vahele.

Suruge üles, tõstes rehvi serva veljelt maha, surudes samal ajal velje pikkuses alla.

Kui osa rehvi servast on üle velje serva, tuleb ülejäänu kergesti kätte.

Käivitage tööriist ratta pikkuses, eemaldades samal ajal rehvi serva.

Tõmmake klapp velje august välja ja eemaldage toru rehvi alt.

Sel hetkel eemaldatakse veljelt üks rehvi äär. Korrake protsessi teise poole jaoks.

Kui rehvid purunevad liiga sageli, on hea aeg toru vahetamiseks või toru alla veljeriba lisamiseks.